  • 1. Data: 2003-04-30 23:11:22
    Temat: fv a nie podlega
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

    Witam

    Czy na fv obok usług z 22% vat może widnieć sprzedaż praw autorskich, która
    vat nie podlega?

    Miałem wątpliwości, więc wystawiłem FV i rachunek, czy na przyszłość
    wystarczy jeden dokument?

    Thomasson

  • 2. Data: 2003-05-01 16:00:18
    Temat: Re: fv a nie podlega
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "thomasson op pl" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    która
    > vat nie podlega?
    >
    > Miałem wątpliwości, więc wystawiłem FV i rachunek, czy na przyszłość

    Czy jesteś pewny, że sprzedaż praw autorskich nie podlega VAT?
    Jeśli jesteś pewny, że nie podlega to VAT to można tak zrobić jak Era na
    jednym dokumencie, gdzie pod spodem umieszczane są opłaty nie związane z VAT
    (m.in. roming).

    Natomiast musisz się głęboko zastanowić, czy nie podlega to VAT - jeśli jest
    to licencja to od 2 lat już chyba podlega.

    Pozdrawiam
    BaLab

  • 3. Data: 2003-05-02 15:59:15
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

> [...]
    jest
    > to licencja to od 2 lat już chyba podlega.

    Nie jest to licencja. Był to projekt informatyczny, w którym najważniejszy
    był wygląd i zaprojektowanie wszystkiego, a programowanie było drugoplanowe.
    Wszelkie różnice w poglądach lepiej od razu sprawdzić, więc to zrobię
    wkrótce. Wydaje mi się, że nie podlega, ale to za mało, żeby być pewnym.
    Podpowiedzi na powyższy temat mile widziane.

    Thomasson

  • 4. Data: 2003-05-02 18:24:18
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > wkrótce. Wydaje mi się, że nie podlega, ale to za mało, żeby
    > być pewnym.
    > Podpowiedzi na powyższy temat mile widziane.

    Ovatowane są usługi, przez które rozumie się także (art.4. ustawy o VAT):
    ----------
    c) sprzedaż praw lub udzielanie licencji i sublicencji w rozumieniu
    przepisów prawa własności przemysłowej,
    (...)
    e) udzielanie licencji lub upoważnianie do korzystania z licencji oraz
    przeniesienie autorskiego prawa majątkowego w rozumieniu przepisów prawa
    autorskiego - w odniesieniu do programu komputerowego,
    ---------
    Na pierwszy rzut to co zrobiliście podlega VAT (sprzedaż praw do projektu),
    ale mogę się mylić.
    W razie czego link do ustawy:
    http://firma.onet.pl/bap/teksty/080193.htm

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-05-02 21:04:14
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ---------
    > Na pierwszy rzut to co zrobiliście podlega VAT (sprzedaż praw do

    Dzięki. Przestudiowałem rachunek "przekazanie praw autorskich do projektu
    witryny internetowej...". Jest to na pograniczu ovatowania, moim zdaniem
    jednak nie podlega, bo prawa dotyczą projektu witryny (którą de facto
    programuje się komputerowo), a nie przekazania prawa autorskiego do
    programu, o licencji nie wspominając. Nie orientuję się jeszcze w temacie
    przepisów prawa własności przemysłowej. Tutaj może czyhać niebezpieczeństwo.
    Z drugiej strony ciekawie by było gdybym ovatował, a US stwierdziłby, że nie
    podlega.

    Thomasson

  • 6. Data: 2003-05-05 13:31:15
    Od: towarzysz Vader <v...@r...wywalto.net>

    thomasson op pl wrote:
> [...]
    > jednak nie podlega, bo prawa dotyczą projektu witryny (którą de facto
    > programuje się komputerowo), a nie przekazania prawa autorskiego

    Ale jest to przekazanie autorskich praw majatkowych - wedlug mnie VAT.

    --
    towarzysz Vader - v...@r...wywalto.net
    http://www.rzeszow.net/

  • 7. Data: 2003-05-05 14:06:55
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

    Użytkownik "towarzysz Vader" <v...@r...wywalto.net> napisał w
    wiadomości news:b95osu$2kip$1@news2.ipartners.pl...

    > Ale jest to przekazanie autorskich praw majatkowych - wedlug mnie VAT.
    >
    > --

    Jeszcze raz powiem, że wg mnie nie. O tym, że jest to przekazanie, sam już
    powiedziałem. Nie każde przekazenie praw wiąże się z VAT. Bardzo ważne jest
    właściwe zinterpretowanie wyrażenia "program komputerowy" z ustawy. My nie
    przekazaliśmy praw do programu komputerowego.

    Upewnię się u znajomego dobrego prawnika i odpowiem na liście, co on o tym
    sądzi.

    Thomasson

  • 8. Data: 2003-05-05 15:22:22
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

> [...]
    > przekazaliśmy praw do programu komputerowego.
    >
    > Upewnię się u znajomego dobrego prawnika i odpowiem na liście, co on o tym

    Oto, co usłyszałem od prawnika:

    "Projekt witryny to projekt graficzny (projekt wyglądu witryny i jej
    wizualizacji), który nie ma nic wspólnego z programem komputerowym. Takie
    przeniesienie praw autorskich nie podlega opodatkowaniu VAT-em.". Mam
    nadzieję, że jeśli czyta listę, to się nie zdenerwuje, że jego opinia poszła
    w eter. Przyczyni się to bowiem do lepszego stosowania prawa.

    Może się to komuś przyda.

    Pozdrawiam
    Thomasson