  • 1. Data: 2003-05-01 07:31:08
    Temat: mBank - zamieszanie z datami kapitalizacji odsetek
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Pytanie dotyczy kapitalizacji odsetek z konta firmowego.
    Konto mBiznes.

    Na wydrukach, ktore sam sobie drukowalem w poprzednich
    miesiacach, zawsze bylo tak:
    data operacji = ostatni dzien miesiaca X
    data ksiegowania = pierwszy dzien kolejnego miesiaca

    I oczywiscie ja sobie do KPiR odsetki wpisywalem
    jako ostatnia pozycje miesiaca X.

    Jednak teraz mBank to zmieni i na wydrukach jest odwrotnie:
    data ksiegowania = ostatni dzien miesiaca X
    data operacji = pierwszy dzien kolejnego miesiaca

    Nawiasem mowiac - na opieczetowanych wyciagach miesiecznych
    zawsze bylo, tak jak jest teraz (wczesniejsza data ksiegowania).

    (troche to dziwne, ze najpierw jest "ksiegowanie" a potem sama "operacja")

    Czyli - teraz to mBank ujednolicil i w sumie to mozna sobie
    jeszcze raz wydrukować potwierdzenia operacji naliczenia
    odsetek za dawne miesiace.

    Tylko - pytanie mam takie - jak jest poprawnie, bo chyba
    to nie jest obojetne? Ktora wersja pozwala mi spokojnie
    zaliczyc odsetki do miesiaca na koniec ktorego byly
    wygenerowane?

    Dzieki,

    latet

  • 2. Data: 2003-05-01 07:54:35
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Latet" <N...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > to nie jest obojetne? Ktora wersja pozwala mi spokojnie
    > zaliczyc odsetki do miesiaca na koniec ktorego byly

    W pekao s.a mam tak ( w przypadku naliczania odsetek)
    data operacji - 01.05.2003
    data realizacji - 30.04.2003

    data operacji jest datą od jakiej naliczają odsetki,
    data realizacji - data kiedy oni to wciągnęli w system ( i to chyba będzie
    data księgowania w mbanku)

  • 3. Data: 2003-05-02 20:58:41
    Od: "Aurigus" <a...@b...pl>

    TAk na marginesie...
    Czy dalej trzeba wpisywac do KPiR odsetki z konta firmowego, skoro sa
    opodatkowane ryczaltowo 20 % "podatkiem Belki".....
    Moje pytanie wzielo sie po wysluchaniu programu Wajsa w Rad. ZET, który
    dzwonil do US i pytal o sytuacje, jezeli os. fizyczna nie osiaga przychoow
    poza odsetkami, czy obowiazuje ja kwota wolnaod opodatkowania.... i urzednik
    odpowiedzial ze to podatek ryczaltowy.....

  • 4. Data: 2003-05-02 21:24:32
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Czy dalej trzeba wpisywac do KPiR odsetki z konta firmowego, skoro sa
    > opodatkowane ryczaltowo 20 % "podatkiem Belki".....

    ???
    Odsetki z konta firmowego nie są obelkowane tylko normalnie wliczane
    do przychodu!

    Pix

  • 5. Data: 2003-05-02 21:27:32
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Aurigus" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    urzednik
    > odpowiedzial ze to podatek ryczaltowy.....

    Jak dla Ciebie Weiss jest wyrocznią podatkową, to jakoś cienko widzę Twoją
    KPiR w przypadku kontroli.

    Karol

  • 6. Data: 2003-05-02 21:31:53
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ???
    > Odsetki z konta firmowego nie są obelkowane tylko normalnie wliczane
    > do przychodu!

    Niewykluczone, ze sytuacja dotyczy osob, ktore w pełni świadomie (lub nie)
    uzywają "zwykłego konta" do celów DG i nie wiedzą co zrobić z tymi
    odsetkami.

    Karol

  • 7. Data: 2003-05-15 21:45:04
    Od: "KSS" <m...@p...pl>

    Witam,
    Też mi to nie dawało spokoju. Zadzwoniłem w tej sprawie na infolinię mbanku.
    Jednak ani pani, która odebrała, ani "pomocnik", którego miła pani musiała
    ciągle męczyć,
    bo nie znała odpowiedzi na pytania, nie zdołali odpowiedzieć
    satysfakcjonująco.
    "Nich pan spyta swoją księgową jak to rozliczyć".
    Udało mi się jedynie wydusić, że pieniądze wpłynęły na moje konto
    o godzinie 3.15 dnia 1 kwietnia, więc zgodnie z tym wykazuje to jako
    przychód w tym właśnie miesiącu.
    Z drugiej strony bezpieczniej pewnie byłoby zrobić to na koniec marca,
    jeżeli może okazać się to kwestią sporną na lini ja - US. Żadnych karnych
    odesetek mi
    wtedy nie naliczą.

    pozdrawiam
    KSS