  • 1. Data: 2002-02-18 13:36:32
    Temat: grudniowy zus
    Od: "Szynal" <r...@d...pl>

    Witam grupowiczów
    Czy składki na ZUS za miesiąc grudzień (płacone 10 stycznia) należy brać pod
    uwagę przy rozliczaniu roku 2001 czy też zostawić je na rok bieżący ?

    Rafał Szynalski

  • 2. Data: 2002-02-18 13:44:21
    Temat: Re: grudniowy zus
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Basia <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...

    > Szynal napisał(a) w wiadomości: <3...@n...vogel.pl>...
    > pod

    > Rozumiem, ze wyplata nastapila juz w styczniu 2002, jezeli tak to bierzesz
    > te skladki pod uwage w roku 2002 nie 2001.
    > Pozdrawiam
    > Basia

    A skad wiesz czy pytajacy nie zalicza skladek w koszty memorialowo?

    Karol

  • 3. Data: 2002-02-18 13:50:11
    Od: "Basia" <p...@w...pl>

  • 4. Data: 2002-02-18 13:53:27
    Od: "Szynal" <r...@d...pl>

    > A skad wiesz czy pytajacy nie zalicza skladek w koszty memorialowo?
    >
    > Karol

    A co to znaczy memoriałowo ???
    ----------------------
    Rafał Szynalski

  • 5. Data: 2002-02-18 14:29:01
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > A skad wiesz czy pytajacy nie zalicza skladek w koszty memorialowo?
    >
    > Karol

    Widzę, że twardo obstajesz przy swoim :-))))

    CEZ

  • 6. Data: 2002-02-18 14:33:46
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Szynal <r...@d...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...

    > A co to znaczy memoriałowo ???
    > ----------------------
    > Rafał Szynalski

    Art. 22 ust.5 i 6. ustawy o PDOF.

    Karol

  • 7. Data: 2002-02-18 14:36:00
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Cezary Farynowski <c...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a4r33e$fkl$...@n...tpi.pl...

    > Widzę, że twardo obstajesz przy swoim :-))))
    >
    > CEZ

    :-))

    AFAIR to juz nie pamietam, kiedy ostatni raz o tym pisalem.

    Karol

  • 8. Data: 2002-02-18 23:46:54
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    W pytaniu Rafała
    >Czy składki na ZUS za miesi?c grudzień (płacone 10 stycznia) należy
    brać pod
    >uwagę przy rozliczaniu roku 2001 czy też zostawić je na rok bież?cy ?
    jest data 10-go.
    Wnioskuję z tego, że są to składki za osobę prowadzącą działalność a
    nie za pracowników ( i ewentualnie pracodawcę ), czyli należy
    rozliczyć je w roku zapłaty w PIT-5 lub ewidencji ryczałtowej a
    następnie w odpowiednim rozliczeniu rocznym.
    Dyskusja na temat "memoriału" jest tu więc nie na miejscu.

    Swoją drogą, Rafale, jeżeli chcesz precyzyjnej odpowiedzi na
    postawione pytanie, to musisz je zadać też precyzyjnie. Z reguły, na
    mało precyzyjne pytania nie chcę się udzielać odpowiedzi. Wtedy cały
    post sprowadza się do "gdybania" i przez to staje się rozwlekły a i
    tak jest nieczytelny dla pytającego.

    pozdrawiam
    Ryszard

    "Jakie pytanie, taka odpowiedź."

  • 9. Data: 2002-02-19 08:42:10
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Ryszard G <r...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a4s3lt$cne$...@n...tpi.pl...
    > Dyskusja na temat "memoriału" jest tu więc nie na miejscu.

    Mozesz wyjasnic dlaczego?

    Karol

  • 10. Data: 2002-02-20 00:18:03
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Ryszard G <r...@p...fm> w wiadomo?ci do grup
    dyskusyjnych
    > napisał:a4s3lt$cne$...@n...tpi.pl...
    >
    > Mozesz wyjasnic dlaczego?
    >
    > Karol

    Przepraszam, jednak miałem chwilowe zaćmienie ;)

    Oczywiście składki ZUS osoby prowadzącej DG można zaliczyć memoriałowo
    do kosztów grudnia, wpisując je np. do PKPR, natomiast składkę
    zdrowotną odliczyć dopiero w PIT-5 za styczeń.

    pozdrawiam
    Ryszard