eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiile PLN mam przelać do US ? (kwartalnie rozliczający się ryczałtowiec) › ile PLN mam przelać do US ? (kwartalnie rozliczający się ryczałtowiec)
    From: Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: ile PLN mam przelać do US ? (kwartalnie rozliczający się ryczałtowiec)
    Date: Thu, 13 Sep 2007 10:13:37 -0700

    Witam

    Teoretycznie znam odpowiedź ale wolałbym mieć potwierdzenie.

    W 3 kwartale 2007 wystawiłem 2 FV, obydwie na kwotę 1000zł netto
    (usługa z grupy 17%):
    440zł VAT'u
    +340zł podatku dochodowego
    = 780zł

    Tak by było zanim odliczę 7,75% podstawy składki na chorobowe jaką
    płacę co miesiąc do ZUS'u (pracuję również na etacie, więc płacę tylko
    chorobowe). DG prowadzę i składki do ZUS płacę od maja i do tej pory
    nie odliczałem nic od dochodu (w drugim kwartale po prostu dochodu nie
    było), więc z tych 4 składek spokojnie mogę odliczyć te 340zł więc
    ostatecznie...
    ...robię przelew do US na kwotę 440zł - zgadza się ?

    Przy okazji zapytam - czy VAT i podatek dochodowy można ująć w jednym
    przelewie, czy może muszą to być oddzielne przelewy. Jeśli w jednym to
    czy w tytule przelewu powinienem całą kwotę rozpisać na VAT i podatek
    dochodowy ?

    Czy dobrze mi się wydaje, że w październiku powinienem wpłacić drugą
    taką samą kwotę wyliczoną za 3kw. jako zaliczkę na kwartał czwarty,
    która to będzie "zbilansowana" dopiero w kwietniu następnego roku ?

    Z góry dziękuje za pomoc

    --
    pozdrawiam
    Łukasz Wojciechowski