  • 11. Data: 2004-01-16 11:32:57
    Temat: Re: ile zdrowotnego mozna...?
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    > Nie było żadnej zmiany. Składka na ubepieczenie zrowotne od początku
    > swojego istienia była wyłaczona z kosztów.

    To wszystko wyjaśnia.
    Tylko jak to mi mogło umknąć .
    To może są jeszcze jakieś inne wydatki , których nie mozna wpuszczać w
    koszty?
    --
    Adam

  • 12. Data: 2004-01-16 11:36:32
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    Już mi doniesiono , że zdrowotne nie wpisuje się w koszty :-(((
    Może tylko : gdzie "to stoi napisane "?
    Lecę pakować walizki.
    --
    Adam

  • 13. Data: 2004-01-16 11:38:32
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Adam wrote:

    > To wszystko wyjaśnia.
    > Tylko jak to mi mogło umknąć .
    > To może są jeszcze jakieś inne wydatki , których nie mozna wpuszczać w
> [...]
    Sa... np takie,ktore przekraczaja limity (np wydatki na samochod
    nie bedacy ST firmy przewyzszajacy kwote wynikajaca z przeliczenia
    kilometrow...)

    A przeciez jesli chodzi o skladke zdrowotna to jest ona odliczana OD
    PODATKU...

    No a przyokazji - czy pozostalej czesci (nie odliczanej)
    nie mozna "w koszty" ?

    Boguslaw

  • 14. Data: 2004-01-16 11:47:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > To wszystko wyjaśnia.
    > Tylko jak to mi mogło umknąć .
    > To może są jeszcze jakieś inne wydatki , których nie mozna wpuszczać w
    > koszty?

    Cale mnóstwo.
    Chcesz powiedziec że naprawdę na oczy nie widziałeś ustawy o podatku
    dochodowym o osób fizycznych i calego wielgaśnego artykułu 23 (60
    punktów i jeszcze podpunkty) zacznającego sie do słów
    "Nie uważa sie za koszty uzyskania przychodu:...." ???

    Maddy z niedowierzaniem....

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2004-01-16 11:50:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bosz napisał:

    > A przeciez jesli chodzi o skladke zdrowotna to jest ona odliczana OD
    > PODATKU...
    >
    > No a przyokazji - czy pozostalej czesci (nie odliczanej)
    > nie mozna "w koszty" ?

    Następny co nie czytał mitycznego art. 23?

    "Nie uważa sie za koszt uzyskania przychodu:
    [...]
    58) składek na ubezpieczenie zdrowotne, opłaconych w roku podatkowym
    przez podatnika zgodnie z przepisami o powszechnym ubezpieczeniu w
    Narodowym Funduszu Zdrowia,..."

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 16. Data: 2004-01-16 11:57:55
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <1...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Może tylko : gdzie "to stoi napisane "?

    akapit 58)

    http://podatki.pl/bap1.php/ra260791.htm

    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:

    1) wydatków na:

    a) nabycie gruntów lub prawa wieczystego użytkowania gruntów, z
    wyjątkiem opłat za wieczyste użytkowanie gruntów,
    b) nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie innych niż wymienione w
    lit.a) środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w tym
    również wchodzących w skład nabytego przedsiębiorstwa lub jego
    zorganizowanych części,
    c) ulepszenie środków trwałych, które zgodnie z art. 22g ust. 17
    powiększają wartość środków trwałych, stanowiącą podstawę naliczania odpisów
    amortyzacyjnych

    - wydatki te, zaktualizowane zgodnie z odrębnymi przepisami, pomniejszone
    o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1 są
    jednak kosztem uzyskania przychodów przy określaniu dochodu z odpłatnego
    zbycia rzeczy określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit.d), oraz gdy odpłatne
    zbycie rzeczy i praw jest przedmiotem działalności gospodarczej, a także w
    przypadku odpłatnego zbycia składników majątku związanych z działalnością
    gospodarczą, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1, bez względu na czas ich
    poniesienia,

    2) skreślony
    3) skreślony
    4) odpisów z tytułu zużycia samochodu osobowego, dokonywanych według zasad
    określonych w art. 22a-22o, w części ustalonej od wartości samochodu
    przewyższającej równowartość 20.000 EURO przeliczonej na złote według kursu
    średniego EURO ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z dnia przekazania
    samochodu do używania,
    5) strat w środkach trwałych oraz wartościach niematerialnych i prawnych w
    części pokrytej sumą odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust.
    1 pkt 1,
    6) strat powstałych w wyniku likwidacji nie w pełni umorzonych środków
    trwałych, jeżeli środki te utraciły przydatność gospodarczą na skutek zmiany
    rodzaju działalności,
    7) odpisów i wpłat na różnego rodzaju fundusze tworzone przez podatnika;
    kosztem uzyskania przychodów są jednak:

    a) podstawowe odpisy i wpłaty na te fundusze, jeżeli obowiązek lub
    możliwość ich tworzenia w ciężar kosztów określają odrębne ustawy,
    b) odpisy i zwiększenia, które w rozumieniu przepisów o zakładowym
    funduszu świadczeń socjalnych obciążają koszty działalności pracodawcy,
    jeżeli środki pieniężne stanowiące równowartość tych odpisów i zwiększeń
    zostały wpłacone na rachunek Funduszu,

    8) wydatków na:

    a) spłatę pożyczek (kredytów), z wyjątkiem skapitalizowanych odsetek od
    tych pożyczek (kredytów),
    b) spłatę innych zobowiązań, w tym z tytułu udzielonych gwarancji i
    poręczeń,
    c) umorzenie kapitałów pozostających w związku z utworzeniem (nabyciem),
    powiększeniem lub ulepszeniem źródła przychodów,

    9) odsetek od własnego kapitału włożonego przez podatnika w źródło
    przychodów,
    10) wartości własnej pracy podatnika, jego małżonka i małoletnich dzieci,
    a w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki cywilnej lub osobowej
    spółki handlowej - także małżonków i małoletnich dzieci wspólników,
    11) darowizn i ofiar wszelkiego rodzaju,
    12) podatku dochodowego, podatku od spadków i darowizn,
    13) jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadków przy pracy i chorób
    zawodowych w wysokości określonej przez właściwego ministra oraz dodatkowej
    składki ubezpieczeniowej w przypadku stwierdzenia pogorszenia warunków
    pracy,
    14) kosztów egzekucyjnych związanych z niewykonaniem zobowiązań,
    15) grzywien i kar pieniężnych orzeczonych w postępowaniu karnym, karnym
    skarbowym, administracyjnym i w sprawach o wykroczenia oraz odsetek od tych
    grzywien i kar,
    16) kar, opłat i odszkodowań oraz odsetek od tych zobowiązań z tytułu:

    a) nieprzestrzegania przepisów w zakresie ochrony środowiska,
    b) niewykonania nakazów właściwych organów nadzoru i kontroli
    dotyczących uchybień w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy,

    16a) dodatkowej opłaty produktowej, o której mowa w art. 17 ust. 2 ustawy
    z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie
    gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i opłacie
    depozytowej (Dz. U. Nr 63, poz. 639 i z 2002 r. Nr 113, poz. 984), z tym że
    kosztem uzyskania przychodów jest poniesiona opłata produktowa, o której
    mowa w art. 12 ust. 2 tej ustawy,
    17) wierzytelności odpisanych jako przedawnione,
    18) odsetek za zwłokę z tytułu nieterminowych wpłat należności budżetowych
    i innych należności, do których stosuje się przepisy ustawy z dnia 29
    sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 i Nr 160,
    poz. 1083, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 oraz z 1999 r. Nr 11, poz. 95 i Nr 92,
    poz. 1062),
    19) kar umownych i odszkodowań z tytułu wad dostarczonych towarów,
    wykonanych robót i usług oraz zwłoki w dostarczeniu towaru wolnego od wad
    albo zwłoki w usunięciu wad towarów albo wykonanych robót i usług,
    20) wierzytelności odpisanych jako nieściągalne, z wyjątkiem takich
    wierzytelności nieściągalnych, które uprzednio na podstawie art. 14 zostały
    zarachowane jako przychody należne i których nieściągalność została
    uprawdopodobniona,
    21) odpisów aktualizujących, z tym że kosztem uzyskania przychodów są
    odpisy aktualizujące wartość należności, określone w ustawie o
    rachunkowości, od tej części należności, która była uprzednio zaliczona na
    podstawie art. 14 do przychodów należnych, a ich nieściągalność została
    uprawdopodobniona na podstawie ust. 3,
    22) rezerw, jeżeli obowiązek ich tworzenia w ciężar kosztów nie wynika z
    odrębnych ustaw; nie są jednak kosztem uzyskania przychodów rezerwy
    utworzone zgodnie z ustawą o rachunkowości,
    23) kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25%
    przychodu, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub
    publicznie w inny sposób,
    24) skreślony,
    25) kwot dodatkowych, które, zgodnie z przepisami o cenach, podlegają
    wpłaceniu do budżetu państwa,
    26) kwot dodatkowych opłat rocznych za niezbudowanie bądź
    niezagospodarowanie gruntów w określonym terminie, wynikającym z przepisów o
    gospodarce nieruchomościami,
    27) udzielonych pożyczek, w tym straconych pożyczek,
    28) (skreślony)
    29) wpłat, o których mowa w art. 21 ust. 1 i w art. 23 ustawy o
    rehabilitacji zawodowej,
    30) składek na rzecz organizacji, do których przynależność podatnika nie
    jest obowiązkowa, z wyjątkiem:

    a) wpłat podatników prowadzących działalność gospodarczą w dziedzinie
    turystyki, wypoczynku, sportu i rekreacji na rzecz Polskiej Organizacji
    Turystycznej,
    b) składek na rzecz organizacji zrzeszających przedsiębiorców i
    pracodawców, działających na podstawie odrębnych ustaw - do wysokości
    łącznie nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty odpowiadającej 0,15%
    kwoty wynagrodzeń wypłaconych w poprzednim roku podatkowym, stanowiących
    podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne; jeżeli przedsiębiorca
    nie wypłacał tych wynagrodzeń, kwota składek zaliczana do kosztów uzyskania
    przychodów w roku podatkowym nie może przekroczyć kwoty odpowiadającej
    kwocie 114 zł,

    31) kosztów uzyskania przychodów ze źródeł przychodów znajdujących się na
    obszarze Rzeczypospolitej Polskiej lub za granicą, jeżeli dochody z tych
    źródeł w ogóle nie podlegają opodatkowaniu albo są zwolnione od podatku
    dochodowego,
    32) naliczonych, lecz nie zapłaconych albo umorzonych odsetek od
    zobowiązań, w tym również od pożyczek (kredytów),
    33) odsetek, prowizji i różnic kursowych od pożyczek (kredytów)
    zwiększających koszty inwestycji w okresie realizacji tych inwestycji,
    34) strat z odpłatnego zbycia wierzytelności, chyba że wierzytelność ta
    uprzednio na podstawie art. 14 została zarachowana jako przychód należny,
    35) poniesionych kosztów zaniechanych inwestycji,
    36) wydatków ponoszonych na rzecz pracowników z tytułu używania przez nich
    samochodów na potrzeby wykonywanej działalności:

    a) w celu odbycia podróży służbowej (jazdy zamiejscowe) w wysokości
    przekraczającej kwotę ustaloną przy zastosowaniu stawek za jeden kilometr
    przebiegu pojazdu,
    b) w jazdach lokalnych - w wysokości przekraczającej wysokość
    miesięcznego ryczałtu pieniężnego albo w wysokości przekraczającej stawki za
    jeden kilometr przebiegu pojazdu,

    określonych w odrębnych przepisach wydanych przez właściwego ministra,

    37) składek na ubezpieczenie społeczne oraz Fundusz Pracy i inne fundusze
    celowe utworzone na podstawie odrębnych ustaw - od nagród i premii
    wypłaconych w gotówce lub w papierach wartościowych z dochodu po
    opodatkowaniu podatkiem dochodowym,
    38) wydatków na objęcie lub nabycie udziałów albo wkładów w spółdzielni,
    udziałów (akcji) w spółce mającej osobowość prawną oraz innych papierów
    wartościowych, a także wydatków na nabycie jednostek uczestnictwa w
    funduszach kapitałowych; wydatki takie są jednak kosztem uzyskania przychodu
    przy ustalaniu dochodu z odpłatnego zbycia tych udziałów (akcji), wkładów
    oraz innych papierów wartościowych, w tym dochodu z tytułu wykupu przez
    emitenta papierów wartościowych, a także umorzenia jednostek uczestnictwa w
    funduszach kapitałowych,
    38a) wydatków związanych z nabyciem pochodnych instrumentów finansowych -
    do czasu realizacji praw wynikających z tych instrumentów albo rezygnacji z
    realizacji praw wynikających z tych instrumentów albo ich odpłatnego
    zbycia - o ile wydatki te, stosownie do art. 22g ust. 3 i 4, nie powiększają
    wartości początkowej środka trwałego oraz wartości niematerialnych i
    prawnych,
    39) (skreślony)
    40) umorzonych pożyczek, jeżeli ich umorzenie nie jest związane z
    postępowaniem upadłościowym z możliwością zawarcia układu w rozumieniu
    przepisów prawa upadłościowego i naprawczego,
    41) umorzonych wierzytelności, z wyjątkiem tych, które uprzednio na
    podstawie art. 14 zostały zarachowane jako przychody należne,
    42) wydatków pracodawcy na działalność socjalną, o której mowa w
    przepisach o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych; kosztem uzyskania
    przychodów są jednak świadczenia urlopowe wypłacone zgodnie z przepisami o
    zakładowym funduszu świadczeń socjalnych,
    43) podatku od towarów i usług, z tym że jest kosztem uzyskania
    przychodów:

    a) podatek naliczony: - jeżeli podatnik zwolniony jest od podatku od
    towarów i usług lub nabył towary i usługi w celu wytworzenia albo odprzedaży
    towarów lub świadczenia usług zwolnionych od podatku od towarów i usług, - w
    tej części, w której zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług oraz
    o podatku akcyzowym podatnikowi nie przysługuje obniżenie kwoty lub zwrot
    różnicy podatku od towarów i usług - jeżeli naliczony podatek od towarów i
    usług nie powiększa wartości środka trwałego,
    b) podatek należny w przypadku:

    - importu usług, jeżeli nie stanowi on podatku naliczonego w rozumieniu
    odrębnych przepisów,
    - przekazania lub zużycia przez podatnika towarów lub świadczenia usług
    na potrzeby reprezentacji i reklamy, obliczony zgodnie z odrębnymi
    przepisami,

    44) strat powstałych w wyniku nadmiernych ubytków lub zawinionych
    niedoborów wyrobów akcyzowych oraz podatku akcyzowego od tych ubytków lub
    niedoborów,
    45) odpisów z tytułu zużycia środków trwałych, dokonywanych według zasad
    określonych w art. 22a-22o, od tej części ich wartości, która odpowiada
    poniesionym wydatkom na nabycie lub wytworzenie tych środków we własnym
    zakresie, odliczonym od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym albo
    zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie,
    45a) odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej środków trwałych oraz
    wartości niematerialnych i prawnych:

    a) a) nabytych nieodpłatnie, z wyjątkiem nabytych w drodze spadku lub
    darowizny, jeżeli:

    - nabycie to nie stanowi przychodu w naturze lub
    - dochód z tego tytułu jest zwolniony od podatku dochodowego, lub
    - nabycie to stanowi dochód, od którego na podstawie odrębnych przepisów
    zaniechano poboru podatku,

    b) jeżeli przed dniem 1 stycznia 1995 r. zostały nabyte lecz nie
    zaliczone do środków trwałych albo wartości niematerialnych i prawnych,
    c) oddanych do nieodpłatnego używania, z wyjątkiem nieruchomości - za
    miesiące, w których składniki te były oddane do nieodpłatnego używania,

    45b) odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej wartości
    niematerialnych i prawnych wniesionych do spółki w postaci wkładu
    niepieniężnego, stanowiących równowartość uzyskanych informacji związanych z
    wiedzą w dziedzinie przemysłowej, handlowej, naukowej lub organizacyjnej
    (know-how),
    46) poniesionych wydatków zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów, z
    zastrzeżeniem pkt 36, z tytułu używania niewprowadzonego do ewidencji
    środków trwałych samochodu osobowego, w tym także stanowiącego własność
    osoby prowadzącej działalność gospodarczą, dla potrzeb działalności
    gospodarczej podatnika - w części przekraczającej kwotę wynikającą z
    pomnożenia liczby kilometrów faktycznego przebiegu pojazdu oraz stawki za 1
    km przebiegu, określonej w odrębnych przepisach wydanych przez właściwego
    ministra; w celu ustalenia faktycznego przebiegu samochodu podatnik jest
    obowiązany do prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu,
    47) składek na ubezpieczenie samochodu osobowego w wysokości
    przekraczającej ich część ustaloną w takiej proporcji, w jakiej pozostaje
    równowartość 20.000 EURO, przeliczona na złote według kursu sprzedaży walut
    obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z dnia zawarcia umowy
    ubezpieczenia w wartości samochodu przyjętej dla celów ubezpieczenia,
    48) strat powstałych w wyniku utraty lub likwidacji samochodów oraz
    kosztów ich remontów powypadkowych, jeżeli samochody nie były objęte
    ubezpieczeniem dobrowolnym,
    49) wydatków poniesionych na zakup zużywających się stopniowo rzeczowych
    składników majątku przedsiębiorstwa, nie zaliczanych zgodnie z odrębnymi
    przepisami do środków trwałych - w przypadku stwierdzenia, że składniki te
    nie są wykorzystywane dla celów prowadzonej działalności gospodarczej, lecz
    służą celom osobistym podatnika, pracowników lub innych osób, albo bez
    uzasadnienia znajdują się poza siedzibą przedsiębiorstwa.
    50) opłat sankcyjnych, które zgodnie z odrębnymi przepisami podlegają
    wpłacie do budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego,
    51) kosztów utrzymania zakładowych obiektów socjalnych, w części pokrytej
    ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
    52) wartości diet z tytułu podróży służbowych osób prowadzących
    działalność gospodarczą i osób z nimi współpracujących -w części
    przekraczającej wysokość diet przysługujących pracownikom, określoną w
    odrębnych przepisach wydanych przez właściwego ministra,
    53) skreślony,
    54) strat (kosztów) powstałych w wyniku utraty dokonanych przedpłat
    (zaliczek, zadatków) w związku z niewykonaniem umowy,
    55) nie wypłaconych należności z tytułów określonych w art. 41 ust. 1,
    56) wydatków i kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dochodów
    (przychodów), o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46, 47a, 47c i 116,
    57) składek opłaconych przez pracodawcę z tytułu zawartych lub odnowionych
    umów ubezpieczenia na rzecz pracowników, z wyjątkiem umów dotyczących ryzyka
    grupy 1, 3 i 5 działu I oraz grupy 1 i 2 działu II wymienionych w załączniku
    do ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. Nr
    124, poz. 1151) jeżeli uprawnionym do otrzymania świadczenia nie jest
    pracodawca i umowa ubezpieczenia w okresie 5 lat, licząc od końca roku
    kalendarzowego, w którym ją zawarto lub odnowiono, wyklucza:

    a) wypłatę kwoty stanowiącej wartość odstąpienia od umowy,
    b) możliwość zaciągania zobowiązań pod zastaw praw wynikających z umowy,
    c) wypłatę z tytułu dożycia wieku oznaczonego w umowie,

    58) składek na ubezpieczenie zdrowotne, opłaconych w roku podatkowym przez
    podatnika zgodnie z przepisami o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym
    Funduszu Zdrowia,
    59) dodatkowej opłaty wymierzanej przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych na
    podstawie przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych,
    60) kosztów związanych z finansowaniem świadczeń zdrowotnych przez
    pracodawcę na rzecz pracowników, z wyjątkiem poniesionych kosztów świadczeń
    zdrowotnych, do których ponoszenia zobowiązują pracodawcę przepisy Kodeksu
    pracy oraz innych ustaw.

    2. Za wierzytelności, o których mowa w ust. 1 pkt 20 , uważa się te
    wierzytelności, których nieściągalność została udokumentowana:

    1) postanowieniem o nieściągalności, uznanym przez wierzyciela jako
    odpowiadające stanowi faktycznemu, wydanym przez właściwy organ postępowania
    egzekucyjnego, albo
    2) postanowieniem sądu o:

    a) oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości obejmującej likwidację
    majątku, gdy majątek niewypłacalnego dłużnika nie wystarcza na zaspokojenie
    kosztów postępowania lub
    b) umorzeniu postępowania upadłościowego obejmującego likwidację
    majątku, gdy zachodzi okoliczność, o której mowa w lit. a), lub
    c) ukończeniu postępowania upadłościowego obejmującego likwidację
    majątku, albo

    3) protokołem sporządzonym przez podatnika, stwierdzającym, że
    przewidywane koszty procesowe i egzekucyjne związane z dochodzeniem
    wierzytelności byłyby równe albo wyższe od jej kwoty.

    3. Nieściągalność wierzytelności, w przypadku określonym w ust. 1 pkt 21,
    uznaje się za uprawdopodobnioną, w szczególności gdy:

    1) dłużnik został wykreślony z ewidencji działalności gospodarczej,
    postawiony w stan likwidacji lub została ogłoszona jego upadłość obejmująca
    likwidację majątku albo
    2) zostało wszczęte postępowanie upadłościowe z możliwością zawarcia
    układu w rozumieniu przepisów prawa upadłościowego i naprawczego lub na
    wniosek dłużnika zostało wszczęte postępowanie ugodowe w rozumieniu
    przepisów o restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw i banków, albo
    3) wierzytelność została zasądzona prawomocnym orzeczeniem sądu i
    skierowana na drogę postępowania egzekucyjnego, albo
    4) wierzytelność jest kwestionowana przez dłużnika, na drodze powództwa
    sądowego.

    3a. Ilekroć w ust. 1 jest mowa o samochodzie osobowym - rozumie się przez to
    każdy samochód, który nie posiada homologacji producenta lub importera
    wymaganej dla samochodów innych niż osobowe oraz którego dopuszczalna
    ładowność nie przekracza 500 kg.
    3b. Przepis ust. 1 pkt 46 nie dotyczy samochodów osobowych używanych na
    podstawie umowy leasingu, o której mowa w art. 23a pkt 1.
    4. Ilekroć w ust. 1 jest mowa o stawce za jeden kilometr przebiegu pojazdu,
    rozumie się przez to stawkę określoną dla samochodów osobowych,
    uwzględniającą odpowiednio pojemność silnika.
    5. Przebieg pojazdu, o którym mowa w ust. 1 pkt 36 i 46, powinien być, z
    wyłączeniem ryczałtu pieniężnego, udokumentowany w ewidencji przebiegu
    pojazdu potwierdzonej przez podatnika na koniec każdego miesiąca. Do
    prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu obowiązana jest osoba używająca tego
    pojazdu. W razie braku tej ewidencji wydatki ponoszone przez podatnika z
    tytułu używania samochodów na potrzeby podatnika nie stanowią kosztu
    uzyskania przychodów.
    6. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze
    rozporządzenia, maksymalną wysokość wpłat dokonywanych przez
    przedsiębiorców, prowadzących działalność gospodarczą w dziedzinie
    turystyki, wypoczynku, sportu i rekreacji, na rzecz Polskiej Organizacji
    Turystycznej, uznawaną za koszt uzyskania przychodów.
    7. Ewidencja przebiegu pojazdu, o której mowa w ust. 5, powinna zawierać co
    najmniej następujące dane: nazwisko, imię i adres zamieszkania osoby
    używającej pojazdu, numer rejestracyjny pojazdu i pojemność silnika, kolejny
    numer wpisu, datę i cel wyjazdu, opis trasy (skąd - dokąd), liczbę
    faktycznie przejechanych kilometrów, stawkę za 1 km przebiegu, kwotę
    wynikającą z przemnożenia liczby faktycznie przejechanych kilometrów i
    stawki za 1 km przebiegu oraz podpis podatnika (pracodawcy) i jego dane.

  • 17. Data: 2004-01-16 12:05:16
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

> [...]
    > punktów i jeszcze podpunkty) zacznającego sie do słów
    > "Nie uważa sie za koszty uzyskania przychodu:...." ???

    Sam nie wiem , którą czytałem , zaraz przeczytam.
    Zrobiłbym to wcześniej gdybym miał jakiekolwiek wątpliwości.
    Tą z 91 czy 93 roku znałem prawie na pamięć (była bardzo czytelna).
    Tam oczywiście nic nie było o składce zdrowotnej.
    Idę szukać ile było nowelizacji przez te dziesięć lat .
    --
    Adam

  • 18. Data: 2004-01-16 12:06:43
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

> [...]
    > dochodowym o osób fizycznych i calego wielgaśnego artykułu 23 (60
    > punktów i jeszcze podpunkty) zacznającego sie do słów

    A jednak są tacy, co ustaw nie czytają !
    I tu pojawia się temat do dyskusji, czy ta grupa ma tych osobników wyręczać
    w czytaniu....

    Tomek
    ps.Ja też mam czasami wątpliwości dotyczące interpretacji niektórych
    bzdurnych ustaw, ale staram się zadawać pytania dopiero po dokładnycm
    "przegoglowaniu" sieci.

  • 19. Data: 2004-01-16 12:14:14
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    > http://podatki.pl/bap1.php/ra260791.htm

    Dzięki , już się uczę na pamięć.
    A może zostawić lekturę do więzienia ;-(((
    Całe szczęście ,że jechałem od dłuższego czasu na stratach, aż
    zawiesiłem DG.
    Może dzieki temu nie uszczupliłem wcale dochodów skarbu państwa i może
    nie rypną wielkiej grzywny.
    --
    Adam

  • 20. Data: 2004-01-16 12:16:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

    > A jednak są tacy, co ustaw nie czytają !
    > I tu pojawia się temat do dyskusji, czy ta grupa ma tych osobników wyręczać
    > w czytaniu....

    Czasami mozna dojśc do wniosku że ma wyręczać.
    Skoro pojawiają sie pytania w rodzaju "zalozyłem działalnośc i co teraz?
    O co chodzi z tymi podatkami i pitami?" albo opisy operacji kięgowych
    jeżacych włos na głowie.

    Nie mówiąc juz o takich którzy porwadza działalnośc pół roku i jak musza
    po pół roku złozyć pierwszego pita to pytaja na grupie jak go wyliczyć i
    wypełnić *dwudziestego* wieczorem i dodają "tylko szybko odpowiedzcie bo
    musze wyslac przed północą". Bo przez pół roku nie było sprawy i nic
    delikwenta nie niepokoiło.

    No i ręce opadaja.

    > ps.Ja też mam czasami wątpliwości dotyczące interpretacji niektórych
    > bzdurnych ustaw, ale staram się zadawać pytania dopiero po dokładnycm
    > "przegoglowaniu" sieci.

    O, widzisz, możemy pogasic żarówki bo Ty świecisz przykładem ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl