  • 1. Data: 2008-02-11 20:05:57
    Temat: internet z dwóch mieszkań
    Od: d...@p...onet.pl

    Czy można odliczyć internet jeśli ma się w dwóch mieszkaniach (dwaj
    różni dostawcy internetu i dwie faktury) ?

  • 2. Data: 2008-02-11 21:05:15
    Temat: Re: internet z dwóch mieszkań
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0802122132200.1524@athlon64>:

    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html
    > +++
    > Art. 28
    > Można mieć tylko jedno miejsce zamieszkania.
    > ---

    No i...

    Moje miejsce zamieszkania dnia 15 marca 2007 to Pcim Dolny, ulica
    Zapuszczona 15 mieszkania 78 -- operator wystawił odpowiednią fakturę na
    300PLN, zapłaciłem

    Ale tydzień później miejscem zamieszkania był: Górna Wólka 150, tez miałem
    internet, tez dostałem fakturę, tez zapłaciłem...

    W kwietniu znowu do Pcimia Dolnego na Zapuszczoną 15... wróciłem

    A..., obowiązek meldunkowy został oczywiście dopełniony, USy powiadomione w
    terminach...

    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-d
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    > +++
    > 6a) wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci
    > Internet w lokalu (budynku) będšcym miejscem zamieszkania podatnika
    > w wysokoœci nieprzekraczajšcej w roku podatkowym kwoty 760 zł,

    No wydatki wyniosły j.w. -- w marcu 2007, 450PLN

    > Dla porządku (to w czym można dziury szukać):
    > +++
    > Art. 25
    > Miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowoœć, w której osoba
    > ta przebywa z zamiarem stałego pobytu.

    365 hoteli w różnych miejscowościach w PL się znajdzie, żaden nie oferuje
    hostingu ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-02-11 22:48:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Feb 2008, 'Tom N' wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    >
    > W kwietniu znowu do Pcimia Dolnego na Zapuszczoną 15... wróciłem
    >
    > A..., obowiązek meldunkowy został oczywiście dopełniony, USy powiadomione w

    A, mea culpa, nie wziąłem pod uwagę *niejednoczesnego* korzystania
    w tych dwu miejscach zamieszkania!
    Jak tak, to racja.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-02-11 22:55:39
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    'Tom N' wrote:

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    > No wydatki wyniosły j.w. -- w marcu 2007, 450PLN

    Ale IMHO to nie są one w całości z "tytułu użytkowania sieci(...) w
    lokalu(...) będącym miejscem zamieszkania".

    Tzn, płacisz 100zł za miesiąc internetu w Pcimiu Dolnym, ale wyprowadzając
    sie z niego po tygodniu przestaje być on twoim miejscem zamieszkania.

    Czyli (dla uproszczenia załóżmy że miesiąc ma równe 4 tygopdnie) płacisz
    25zł za użytkowanie sieci w miejscu zamieszkanie, oraz 75zł za użytkowanie
    sieci poza miejscem zamieszkania.

    IMHO wolno ci odliczyć tylko 25zł.

    p. m.

  • 5. Data: 2008-02-12 06:31:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mvoicem w <news:foqjp4$8u1$3@inews.gazeta.pl>:

> [...]

    > 25zł za użytkowanie sieci w miejscu zamieszkanie, oraz 75zł za użytkowanie

    Ja nic o abonamencie miesięcznym nie pisałem ;)

    > IMHO wolno ci odliczyć tylko 25zł.

    0202122, Neo na godziny, etc.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-02-12 08:06:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    'Tom N' wrote:

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    > [...]
    >
    > Ja nic o abonamencie miesięcznym nie pisałem ;)

    Pozwoliłem sobie przyjąć że o taki internet chodzi wątkotwórcy (jako
    najbardziej popularny)

    > 0202122, Neo na godziny, etc.

    A to insza inszość.

    p. m.

  • 7. Data: 2008-02-12 08:57:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Feb 2008, 'Tom N' wrote:

    > [...]
    >
    > Ja nic o abonamencie miesięcznym nie pisałem ;)

    Chyba po prostu mamy "standard": grupowicz raczył był podać na tyle mało
    informacji, że można sobie pogdybać :]
    Wszystkie nasz dywagacje mogą do "stanu faktycznego" mieć się nijak.
    (a grupowicz standardowo dostaje odpowiedź na to o co pytał, a nie na
    to o czym myślał, czyli błędną).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-02-12 20:36:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    Internet w lokalu (budynku) będšcym miejscem zamieszkania podatnika
    w wysokoœci nieprzekraczajšcej w roku podatkowym kwoty 760 zł,

    Po prawdzie można próbować szukać dziury w całym, znaczy skoro "miejsce
    zamieszkania" to jest *MIEJSCOWOŚC* (dopiero adres zamieszkania wskazuje
    budynek) a oba budynki są w jednej miejscowości (i tak dalej).... ale
    IMHO "nie przejdzie".