  • 1. Data: 2008-02-11 19:11:35
    Temat: rezygnacja z ubezp. chorobowego
    Od: singlestone <z...@o...pl>

    Witam
    Szukałem w archiwum, ale były sprzeczne informacje.
    Pytanie to: jak się rezygnuje z dobrowolnego ubezp.
    chorobowego (mam 1os dz.g.). Jaki papier trzeba zlozyc w ZUS?
    Normalnie nie skladam deklaracji ZUS (bo podobno nie trzeba jak sie nic nie
    zmienia), ale czy po zaprzestaniu placenia chorob. nie trzeba zlozyc
    jednej deklaracji wskazujac, ze juz sie nie placi chorob.?
    Bo znalazlem jeszcze informacje, ze wystarczy przestac placic i tyle.

  • 2. Data: 2008-02-11 19:22:35
    Temat: Re: rezygnacja z ubezp. chorobowego
    Od: k...@d...pl (dra.pl)

    singlestone <z...@o...pl> wrote:
    > Witam
    > Szukałem w archiwum, ale były sprzeczne informacje.
    > Pytanie to: jak się rezygnuje z dobrowolnego ubezp.
    > chorobowego (mam 1os dz.g.). Jaki papier trzeba zlozyc w ZUS?

    Wydaje mi się, ze ZWUA (wyrejestrowanie z ubezpieczen) i zaznaczyc
    tylko chorobowe.

    a.

    --
    dra.pl - biuro 'na godziny' we Wrocławiu

  • 3. Data: 2008-02-12 07:34:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 11 Feb 2008 19:22:35 +0000, dra.pl napisał(a):

    > Wydaje mi się, ze ZWUA (wyrejestrowanie z ubezpieczen) i zaznaczyc
    > tylko chorobowe.

    Wyrejestrowania są bardziej skomplikowane. Jeśli przez ostatni rok nic się
    nie zmieniło, to trzeba złożyć ZWUA z wyrejestrowaniem wszsytkich i ZUA (z
    datą następnego dnia) z rejestracją do tych co mają pozostać.

  • 4. Data: 2008-02-12 08:17:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    jureq pisze:

    > Wyrejestrowania są bardziej skomplikowane. Jeśli przez ostatni rok nic się
    > nie zmieniło, to trzeba złożyć ZWUA z wyrejestrowaniem wszsytkich i ZUA (z
    > datą następnego dnia) z rejestracją do tych co mają pozostać.

    Nie "z datą następnego dnia". W ZWUA podaje się datę nie ostatniego dnia
    podlegania ubezpieczeniom ale pierwszego dnia _niepodlegania_. A więc
    technicznie dokonuje się wyrejestrowania i powtórnej rejestracji podając
    _tą samą_ datę.

    Tak, czepiam się.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-02-13 20:30:40
    Od: Ania <a...@g...pl>

    jureq pisze:

    > Wyrejestrowania są bardziej skomplikowane. Jeśli przez ostatni rok nic się
    > nie zmieniło, to trzeba złożyć ZWUA z wyrejestrowaniem wszsytkich i ZUA (z
    > datą następnego dnia) z rejestracją do tych co mają pozostać.

    ja sie spoznilam w tym miesiacu 1 dzień, zapłaciłam 12 lutego i
    uslyuszalam od Pani w ZUSIe, ze w przypadku zwolnienia chorobowego nie
    dostane oraz, ze w tej sytuacji zus uznal, ze skoro nie zaplacilam w
    terminie tej skladki, to rezygnuje... nie wiem do konca jak to dziala,
    tego samego dnia zlozylam wniosek o odroczenie platnosci skladek (o 1
    dzien ;)) aby nie czekac ponowne 180 dni na przywrocenie... nigdy nie
    wiadomo

  • 6. Data: 2008-02-13 21:19:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Feb 2008, Ania wrote:

    > tej sytuacji zus uznal, ze skoro nie zaplacilam w terminie tej skladki, to
    > rezygnuje... nie wiem do konca jak to dziala, tego samego dnia zlozylam
    > wniosek o odroczenie platnosci skladek (o 1 dzien ;))

    AFAIR to się nazywa "przywrócenie terminu", też raz mi się zdarzyło
    składać.

    pzdr, Gotfryd