  • 1. Data: 2010-02-09 10:41:16
    Temat: jak kupic od osoby prywatnej na firme ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    Sprawa wyglda tak : byla sobie kiedys dzialalnosc gospodarcza ktra cos tam
    posiadal ana stanie. Potem sie rozwiazala, a to cos zostalo przekazane
    jajkiejs osobie prywatnej (6 lat temu). Teraz ja chce to kupic na swoja
    dzialalnosc gospodarcza. Jak ta osoba moze mi to sprzedac ? Umowa
    kupna-sprezdazy ? Rachunek ? Czy bedzie musiala placici jakies podatki czy
    tylko ja ?

    Fantom

  • 2. Data: 2010-02-11 21:43:23
    Temat: Re: jak kupic od osoby prywatnej na firme ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Feb 2010, Fantom wrote:

> [...]
    > jajkiejs osobie prywatnej (6 lat temu). Teraz ja chce to kupic na swoja
    > dzialalnosc gospodarcza. Jak ta osoba moze mi to sprzedac ? Umowa

    Umowa nie jest dokumentem księgowym.
    Nigdy.
    "Umowa właściwa", wg KC, czyli "Pan A zobowiązuje się przenieść
    na pana B własność samochodu marki zzzz o nrze nadwozia nnnn
    oraz wydać przedmiot umowy, zaś pan B zobowiązuje się za
    to zapłacić" przecież *NIE* dowodzi, że transakcja doszła
    do skutku.

    Co najwyżej może być "innym dowodem" dopuszczalnym wg Ordynacji (na
    wskazanie *faktów*, ale do zaliczenia w *koszty* to już średnio).

    A to, że statystycznie całkiem sporo kupujących i sprzedających:

    > Rachunek ?

    ...ma *zatytułowany* słowem "umowa" (co z p. widzenia KC jest
    bez znaczenia), to inna sprawa ;)

    Umowa dotyczy tego, co *chcesz* zrobić, a nie tego co *zrobiłeś*.
    IMVHO fakt pokwitowania na "umowie" zarówno wydania towaru jak
    i przyjęcia zapłaty czyni z niej (z tej "umowy") rachunek (przy
    okazji potwierdzając treść umowy, bo to sobie nie przeszkadza :))

    > Czy bedzie musiala placici jakies podatki czy tylko ja ?

    IMO tylko kupujący (PCC).

    pzdr, Gotfryd