  • 1. Data: 2010-02-08 19:15:33
    Temat: sprzedaz mieszkania (r.2006) a zakup dzialki rekreacyjnej
    Od: blonDIE <b...@w...pl>

    Witam

    Mam pytanie odnosnie sprzedazy mieszkania zakupionego w 2006 roku.
    Zakup byl sfinalizowany za pomoca kredytu hipotecznego. Jesli teraz
    chce sprzedac to mieszkanie to, czy :

    - 10% podatku place od calosci kwoty na umowie kupna sprzedazy, czy
    tez od roznicy jaka mi zostanie po splaceniu kredytu ?
    - czy moge przeznaczyc pozostala kwote na zakup dzialki rekreacyjej
    celem unikniecia placenia podatku czy w/w nieruchomosc nie zalicza sie
    do ulgi ?
    - czy mozna skirowac do US pismo, ze w przeciagu najblizych 2 lat
    kwote pozostala przeznacze na cele remontowe innego mieszkania, przy
    czym nie wiem czy to nastapi za 6 m-cy czy tez 16 m-cy ?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi

    --
    --------
    blonDIE

  • 2. Data: 2010-02-09 08:52:38
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    blonDIE rzecze:

    > - 10% podatku place od calosci kwoty na umowie kupna sprzedazy, czy
    > tez od roznicy jaka mi zostanie po splaceniu kredytu ?

    Po spłaceniu kredytu, przy czym kredyt musiał być zaciągnięty
    "w banku lub spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej z siedzibą
    na terenie Polski". Zadbaj o zaświadczenie o spłacie kredytu
    z adnotacją, na jaki cel został udzielony.

    > - czy moge przeznaczyc pozostala kwote na zakup dzialki rekreacyjej
    > celem unikniecia placenia podatku czy w/w nieruchomosc nie zalicza sie
    > do ulgi ?

    Nie zalicza się.

    > - czy mozna skirowac do US pismo, ze w przeciagu najblizych 2 lat
    > kwote pozostala przeznacze na cele remontowe innego mieszkania, przy
    > czym nie wiem czy to nastapi za 6 m-cy czy tez 16 m-cy ?

    Oczywiście, ustawowo masz na złożenie oświadczenia 2 tygodnie od sprzedaży,
    szczegółowych terminów wydatków wymieniać nie musisz.
    Przy czym jeśli nawet go nie złożysz, prawa do ulgi nie tracisz.

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP