  • 41. Data: 2012-08-08 21:52:17
    Temat: Re: jak nie byc zatrudnionym na czarno?
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 08 Aug 2012 11:27:01 -0500, witek napisał(a):
    > Skoro ci placi, to znaczy, ze wyslales mu rachunki do zaplaty. Zaplacil
    > tak jak wyliczyles? Jakiej firmie wystawiles te rachunki?
    > tak wiem , zaraz zapytasz jakie rachunki.

    otóż to :) zazwyczaj mam taki tryb obiegu:
    - podpisuje umowe
    - w miedzyczasie czekajac na odeslanie umowy zaczynam prace
    - wystawiam rachunek
    - otrzymuje przelew

    teraz jest jednak tak:
    - ustalilismy ze umowe spiszemy
    - wyslalem mailem
    - rozpoczalem prace
    - co tydzien dostaje 1/4 zaplaty za miesiac
    - umowa nadal nie jest podpisana i odeslana
    - rachunku nie wystawilem. podejrzewam ze jak teraz wystawie to nie
    dostane go z powrotem podpisanego
    - jutro mija miesiac od daty rozpoczecia na umowie, umowa nadal nie
    podpisana

    > Czy z tych przelewow wynika, ze potraca zaliczki? zapytaj go. w tamtym
    > roku cos u niego robiles? dostales pit-11?

    wspolpracujemy dopiero od miesiaca z zalozeniem ze to bedzie na dluzej

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk http://tradematik.pl

  • 42. Data: 2012-08-08 23:45:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Aug 2012, witek wrote:

    > 1.
    > to jak podpisales umowe z firma cypryjska to oni nie maja obowiazju
    > odprowadzania zaliczek i musisz sie liczyc z tym, ze ty zaplacisz go teraz,
    > bo do reki dostales brutto.
    >
    > Gotfryd, pamietasz jak to teraz jest z placeniem miesiecznych zaliczek?

    Nie pamiętam, ale w ustawie widzę tak:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,
    ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-oso
    b.html
    +++
    Art. 44.
    1. Podatnicy osišgajšcy dochody:
    [...]
    1a. Podatnicy osišgajšcy dochody bez poœrednictwa płatników:
    1) ze stosunku pracy z zagranicy,
    2) z emerytur i rent z zagranicy,
    3) z tytułów okreœlonych w art. 13 pkt 2, 4 i 6-9, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 1
    - sš obowišzani bez wezwania wpłacać w cišgu roku podatkowego zaliczki na
    podatek dochodowy, według zasad okreœlonych w ust. 3a.
    ---

    (zastrzeżenie dotyczy wykonywania DG, więc nie wchodzi w rachubę jak
    rozumiem)

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2012-08-09 00:43:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Konrad Karpieszuk wrote:

    > otóż to :) zazwyczaj mam taki tryb obiegu:
    > - podpisuje umowe
    > - w miedzyczasie czekajac na odeslanie umowy zaczynam prace
> [...]

    to sie naucz, ze pracy sie nie rozpoczyna dopoki nie ma sie umowy.
    Grzecznie sie odpowiada, ze nie ma takiej mozliwosci.

    > - co tydzien dostaje 1/4 zaplaty za miesiac

    ale ciagle nie napisales: brutto czy po potraceniu zaliczki

    > - umowa nadal nie jest podpisana i odeslana
    > - rachunku nie wystawilem. podejrzewam ze jak teraz wystawie to nie
    > dostane go z powrotem podpisanego

    a po co ci podpis na rachunku? wystawiles wyslales. Tak policz, zeby
    bylo ci wyszly zaliczki.
    Problem w tym, ze zdaje sie nie wiesz komu masz ten rachunek wystawic.

  • 44. Data: 2012-08-09 01:56:22
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 08 Aug 2012 17:43:53 -0500, witek napisał(a):
    > to sie naucz, ze pracy sie nie rozpoczyna dopoki nie ma sie umowy.

    niestety teorię to ja znam ;) a w praktyce to od kiedy pracuję w różnych
    zawodach, w tym i budzetówce, ani razu nie miałem umowy przed dniem
    rozpoczęcia pracy. przez 13 lat doswiadczenia zyciowego nigdy nikomu nie
    udalo sie podpisac ze mna umowy zanim zaczalem prace (a pracowalem i jako
    nauczyciel w panstwowej szkole, i w duzej, medialnej firmie doradzającej
    miedzy innymi odnosnie podatkow).

    ale to offtopic :)

    > ale ciagle nie napisales: brutto czy po potraceniu zaliczki

    przelewa mi tyle, ile powiedzialem ze to wynosi netto. czyli teoretycznie
    potrącil zaliczki, ale wątpie by przelal je na konto US

    > a po co ci podpis na rachunku? wystawiles wyslales.

    nie wiem, myslalem ze rachunek musi zostac odeslany :) naprawde nie musi?
    to ja tu widze pewne pole do conajmniej trolowania firm ktorych nie lubie:
    moglbym wystawic im rachunki za wymyslone przeze mnie umowy

    > Problem w tym, ze zdaje sie nie wiesz komu masz ten rachunek wystawic.

    dane mam :)

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk http://tradematik.pl

  • 45. Data: 2012-08-09 03:12:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Konrad Karpieszuk wrote:
    > dane mam:)
    osoby fizycznej czy firmy?

    no to juz i czekaj na odzew.
    najwyzej stracisz kontrakt :)

  • 46. Data: 2012-08-09 10:21:39
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 8 Aug 2012 23:56:22 +0000 (UTC), Konrad Karpieszuk
    <k...@g...pl> wrote:

    >nie wiem, myslalem ze rachunek musi zostac odeslany :) naprawde nie musi?
    >to ja tu widze pewne pole do conajmniej trolowania firm ktorych nie lubie:
    >moglbym wystawic im rachunki za wymyslone przeze mnie umowy

    Możesz ich nawet pozwać o zapłatę. A potem zapewne tłumaczyć się z
    zarzutu próby wyłudzenia. Co kto lubi...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 47. Data: 2012-08-09 11:49:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Aug 2012, Konrad Karpieszuk wrote:

    > nie wiem, myslalem ze rachunek musi zostac odeslany :) naprawde nie musi?

    Każda z czynności, każdy z elementów, ma na celu tudzież powoduje
    zupełnie różne skutki prawne.
    Podpis na rachunku byłby istotny, jakby zleceniodawca/zamawiający
    nie chciał zapłacić.
    Dowodziłby, że ów przyjął do wiadomości istnienie owego rachunku.
    Nie ma to NIC do celu podatkowego, o którym stworzyłeś wątek :)

    To tak jak z podpisami na innych dokumentach księgowych: podpis
    na f-re wcale nie ma roli podatkowej, za to może powodować, iż
    taka faktura stanowi czy to dowód wydania czy to dowód zapłaty,
    zależnie pod czym jest podpis.

    > to ja tu widze pewne pole do conajmniej trolowania firm ktorych nie lubie:
    > moglbym wystawic im rachunki za wymyslone przeze mnie umowy

    Najwyraźniej zrobiłeś się czarnobiały, i z tego, że z takiego
    kwitka należałby się podatek który powinieneś zapłacić, usiłujesz
    wywieść tezę jakoby ktos z tego powodu (że sam sobie "spowodowałeś"
    lub usiłowałeś spowodować naliczenie podatku) ktoś ma zapłacić
    za ten kwitek ;) (za sam fakt istnienia kwitka, a nie uznania
    kwitka za rozliczenie umowy)
    Tak nie jest :)

    pzdr, Gotfryd