  • 1. Data: 2004-10-13 07:42:42
    Temat: jak odzyskać pieniadze z UKS
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    W uproszczeniu sprawa wygląda tak:

    przychodzi US do Spółki (kapitałowej)
    w wyniku kontroli stwierdza nieprawidłowości i wydaje decyzję
    Spółka zaskarża decyzję w IS
    IS uznaję częściowo argumenty Spółki i wydaje decyzję podtrzymującą
    większość zarzutów US
    decyzja IS staje się prawomocna
    Spółka płaci bezzwłocznie stosowną kwotę, ale odwołuje się do NSA, po
    reformie sprawę rozpatruje WSA
    W międzyczasie IS kieruje do UKS wniosek o wszczęcie postępowania przeciwko
    Zarządowi Spółki
    UKS przedstawia zarzuty Zarządowi
    Zarząd poddaje się dobrowolnemu ukaraniu i wpłaca karę
    wniosek ws. dobrowolnego poddania się karze idzie do stosownego sądu, który
    wydaje pozytywne postanowienie
    i tu niby sprawa się kończy ... ale
    Spółka wygrywa sprawę przed WSA, który uchyla decyzje IS i US, orzeka, że
    decyzje te nie podlegają wykonaniu, wyrok staje się prawomocny, a sprawa
    teoretycznie powinna wrócić do I instancji, czyli US

    Pytanie: Jakie kroki powinien podjąć Zarząd aby odzyskać pieniądze wpłacone
    tytułem kary?

    Dodam, że UKS nie chce oddać pieniędzy dobrowolnie, twierdząc, że
    postępowanie nie zostało zamknięte ...
    tyle, że jest to postępowanie wobec Spółki, a postępowanie wobec Zarządu
    zostało podjęte (i zakończone) na podstawie prawomocnie uchylonej decyzji
    US/IS.
    Pozdrawiam,
    nn

  • 2. Data: 2004-10-13 15:42:37
    Temat: Re: jak odzyskać pieniadze z UKS
    Od: "Mirek Q" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W uproszczeniu sprawa wygląda tak:
    >
    > przychodzi US do Spółki (kapitałowej)
    [...]
    > W międzyczasie IS kieruje do UKS wniosek o wszczęcie postępowania
    przeciwko
    > Zarządowi Spółki
    Trochę to dziwne, że sprawę prowadzoną przez US przekazano UKS.
    Ale może takie tam obowiązują zwyczaje.
> [...]
    > Zarząd poddaje się dobrowolnemu ukaraniu i wpłaca karę
    > wniosek ws. dobrowolnego poddania się karze idzie do stosownego sądu,
    Skoro DOBROWOLNIE poddali się karze to sprawa powinna być zakończona.

> [...]
    > zostało podjęte (i zakończone) na podstawie prawomocnie uchylonej decyzji
    Podejrzewam, że to jak przy mandacie: przyznałeś się - to jest po sprawie.
    Jeśli czujesz się niewinny to sądzisz się i sąd rozstrzyga o winie.

    Mirek Q

  • 3. Data: 2004-10-14 06:19:21
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Mirek Q" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Podejrzewam, że to jak przy mandacie: przyznałeś się - to jest po
    sprawie.
    > Jeśli czujesz się niewinny to sądzisz się i sąd rozstrzyga o winie.

    Troszkę nie o to chodziło ;)
    Problem polega na tym, że przyznałem się do czynu, który okazał się nie być
    wykroczeniem! A dokładniej - nie ma podstaw aby ten czyn uznać za
    wykroczenie.
    Chociaż w momencie przyznawania się byłem przekonany, że czym był
    wykroczeniem ;)
    Mniej więcej tak, jak bym zapłacił mandat za przekroczenie prędkości, a po
    zapłaceniu okazało się, że radar był niesprawny.
    nn