    From: m...@t...pl_NOSPAM (Witek Mozga)
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: jak sie bronic przed urzednikiem?
    Date: Sat, 15 Jun 2002 12:51:41 GMT

    Witam,

    Sprawa jest drobna, ale chodzi o zasade:
    Moja zona zostala wezwana do Urzedu Skarbowego w celu okazania
    rozliczenia od pracodawcy (pit 11 albo 8B) w zwiazku ze zwrotem
    podatku. Na miejscu okazalo sie, ze urzednik zażadał, aby żona
    wykonala kserokopie tego dokumentu. Zona stwierdzila, ze ona nie ma
    przy sobie pieniedzy, na co uslyszala odpowiedz: "No to przyjdzie pani
    jeszcze raz". W zwiazku z tym pytanie:

    -Czy urzednik ma prawo zażadac wykonania przeze mnie kserokopi na moj
    wlasny koszt (zwlaszcza, ze przeciez zaklad pracy raczej wysyla taki
    sam formularz Pit do US)?

    Ponadto niepokoj moze budzic fakt, ze platne ksero jest zaraz na
    miejscu. Oczywiscie z jedenej strony to dla petenta dobrze, ale z
    drugiej w pewnych sytuacjach mozna miec watpliwosc o zasadnosc żadania
    kserokopi dokumentu, w posiadaniu ktorego US przeciez powinien byc.
    Moze urzednicy maja jakies udzialy w tym ksero i dlatego zmuszaja
    petentow do wykonywania jak najwiekszej liczby kopii?

    Co robic w takiej sytuacji? Ugiać kark czy sie stawiac?

    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/