    From: m_kola <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak to zafakturować?
    Date: Tue, 3 Jun 2008 12:38:27 -0700 (PDT)

    On 3 Cze, 20:58, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Tyle, że pytaniem jest, czy odsprzedaż usługi pocztowej w zakresie
    > realizacji innej usługi nadal pozostaje zwolniona.
    > Inaczej mówiąc - czy ta f-ra jest prawidłowa.
    > Dla porządku: oczywiście istnieją sprzeczne zdania :)

    > Coś mi powiedz.
    > *Załóżmy* sobie na potrzeby dalszych dywagacji że *wolno* tak
    > "refakturować" usługę pocztową (mam poważne wątpliwości, bo takie
    > postępowanie znamion "refakturowania" ustalonych orzecznictwem
    > IMO *nie* wyczerpuje).

    No ale czy to jest - że tak powiem - mój problem czy problem
    wystawiającego fv?

    > Czy:
    > - dziwi Cię, że na jednej fakturze może być zakup powiedzmy
    > "towar X sztuk 12", z czego sztuk 11 idzie w towary handlowe
    > zaś 1 sztuka - na potrzeby wewnętrzne, jako wyposażenie
    > (i jak "obsłużysz" taką f-rę :))

    Nie dziwi mnie to, wydaje się całkiem logicznym i faktycznie koszt tej
    jednej sztuki (w szczególności jeśli jest to np koszt transportu
    powinien być wpisany w kolumnę 11 KPIR
    > - możesz dla porządku wyjaśnić, po co jest w KPiR kolumna
    > "koszty uboczne zakupu"? :P
    >
    > pzdr, Gotfryd

    racja, kolumna 11 w KPiR jest do np. kosztów dotyczących transportu,
    załadunku i wyładunku, ubezpieczenia w drodze

    Czyli teoria jest zgodna co do tego, gdzie to powinno być
    umieszczone:) Dzięki
    Teraz inne pytania:
    Co zatem z tym jak już mam zrefakturowane te "zwolnione" znaczki? Czy
    ja mam się tym martwić czy firma (VATowska), która mi to wystawiła?
    Drugie pytanie: jakim cudem umieścić te koszty w kolumnie 11:) jeśli
    program księguje całą fv wg określonego konta księgowego?:)