  • 1. Data: 2006-10-03 05:39:39
    Temat: jak to zrobic (faktura korekta)
    Od: "bombardier" <b...@y...com>

    Witam

    faktura oryginalna opiewa na kwote 500 zł
    a korekta jest na 0 zł a więc do zapłaty pozostaje 500 zł
    jak ma wyglądać faktura korekta ma być na kwotę -500 zł? proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2006-10-03 06:57:24
    Temat: Re: jak to zrobic (faktura korekta)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Oct 2006, bombardier wrote:

    > Witam
    >
    > faktura oryginalna opiewa na kwote 500 zł
    > a korekta jest na 0 zł a więc do zapłaty pozostaje 500 zł
    > jak ma wyglądać faktura korekta ma być na kwotę -500 zł?

    Możesz jeszcze raz?
    Bo ja np. nie wiem, czy w końcu korekta ma być na 0 zł czy
    na -500 zł, czyli czy w efekcie ma być do zapłaty 500 zł
    czy 0 zł.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-10-03 17:12:48
    Od: "bombardier" <b...@y...com>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0610030856250.1504@athlon64...

    > Możesz jeszcze raz?
    > Bo ja np. nie wiem, czy w końcu korekta ma być na 0 zł czy
    > na -500 zł, czyli czy w efekcie ma być do zapłaty 500 zł
    > czy 0 zł.

    Korekta ma byc na - 500.
    Faktura byla wystawiona na kontrachenta x na kwote 500 zł, ale sie okazało
    ze to nie jest ten kontachent i wtedy musze wystwic fakture korekte ,
    zamiast ilosci np. 100 szt ja wpisuje 0 i wtedy na fakturze korekcie powinno
    byc -500 , bo faktura orginalna 500 + faktura korekta -500 da dopiero 0.

  • 4. Data: 2006-10-03 20:15:28
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:efu5mc$pob$1@news.dialog.net.pl>
    bombardier <b...@y...com> pisze:

    > zamiast ilosci np. 100 szt ja wpisuje 0

    ??
    Zostawiasz tę samą treść faktury, nie zmieniasz nic w ilości towaru.
    Korygujesz tylko kwotę.

    > i wtedy na fakturze korekcie powinno byc -500

    I to wystarczy.

    --
    Nixe

  • 5. Data: 2006-10-03 21:04:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > byc -500, bo faktura orginalna 500 + faktura korekta -500 da dopiero 0.

    Acha. No to co nie pasuje?
    Z rozporządzenia:

    2. Faktura korygujšca powinna zawierać co najmniej:

    1) numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
    2) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygujšca:

    a) okreœlone w § 9 ust. 1 pkt 1-3,
    b) nazwę towaru lub usługi objętych rabatem;

    3) kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;
    4) kwotę zmniejszenia podatku należnego.

    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio w przypadku:

    1) zwrotu sprzedawcy towarów oraz zwrotu nabywcy kwot nienależnych,
    o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy;

    pzdr, Gotfryd