  • 1. Data: 2004-05-11 22:25:09
    Temat: jak wprowadzic w koszty zakup w USA
    Od: "Adam" <a...@s...pl>

    Witam,

    prowadze jednoosobowe DG. Rozliczam sie na zasadach ogolnych.

    *Glownym* zrodlem mojego dochodu jest usluga zakupiona w USA (dzierzawa
    serwera). Usluga jest wykonywana na terenie USA. Materialnie usluga nie
    przekracza granic. Mam dostep do tego przez internet... Place karta
    platnicza VISA wydana do rachunku bankowego. Papiery ktore mam to wyciag z
    mBanku, gdzie mam transakcje z kwota zakupu przeliczona na zlotowki. Na
    wyciagu z banku mam nazwe tamtej firmy, kwote w USD i PLN. Mam rowniez
    rachunek w formacie *.pdf do wydrukowania od tamtej firmy. Oczywiscie bez
    zadnych pieczatek ani podpisow. Niestety tamta firma nie jest w stanie
    wyslac podpisanego rachunku poczta czy faksem, ani tez podpisac ze mna
    umowy. Nie bo nie - po prostu zgodnie z ich prawem robic tego nie musza. Tak
    samo jest w innych firmach swiadczacych tego typu uslugi, wiec wyboru nie
    mam.

    Pytanie: jak wprowadzic to w ksiegowosc? Obecnie place podatek dochodowy w
    sumie od mojego przychodu, zamiast dochodu, bo zakup stanowi znacza kwote w
    finansach firmy...

    Bylem z wizyta w US z powyzszym pytaniem. Niestety po odwiedzeniu szesciu
    roznych pokoi nikt nie byl w stanie odpowiedziec na moje pytanie,
    dowiedzialem sie tylko, ze moge wyslac pismo do US z takim pytaniem.
    Zamierzam to zrobic, jednak bede wdzieczny za wszelkie Wasze sugestie,
    szczegolnie od osob, ktore juz cos takiego robia. W US zasugerowano, abym w
    pytaniu do nich przeslal wlasna interperacje jak mam to zaksiegowac.

    PS. Nie place zadnych stanowych podatkow vatopochodnych. Na rachunku w polu
    taxes mam 0.

    Dzieki,
    Adam