  • 1. Data: 2003-03-18 21:43:36
    Temat: jak zaksięgować zakup od osoby fizycznej ?
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    jak mogę zaksięgować zakup komputera na podstawie umowy sprzedaży od osoby
    fizycznej ?

    dodam, że wartość umowy to 500 zł i urząd skarbowy odmówił rejestracji tej
    umowy ...

    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2003-03-18 22:11:13
    Temat: Re: jak zaksięgować zakup od osoby fizycznej ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Mar 2003, plusz wrote:

    >+ jak mogę zaksięgować zakup komputera na podstawie umowy sprzedaży od osoby
    >+ fizycznej ?

    IMHO umowa będąca jednocześnie dowodem zapłaty :) rozwiązuje
    problem niezależnie czy księgujesz kasowo czy memoriałowo.
    Patrz rozp. o KPiR - co musi być w dokumencie księgowym
    (kto sprzedał, kto kupił, co sprzedano, kiedy, formułka
    w stylu "zapłacono gotówką", autografy stron...).
    Co do określenia "kto kupił" osoby fizycznej - to IMHO
    można zapodać jakiś namiar typu nr dowodu/PESEL/NIP czy
    co tam chce podać (oprócz danych osobowych z adresem,
    to oczywiście obowiązkowo).

    >+ dodam, że wartość umowy to 500 zł i urząd skarbowy odmówił
    >+ rejestracji tej umowy ...

    Mnie też z podobną kwotą kiedyś wyrzucili :), to nabrałem pewności
    że tak ma być. Do kwoty granicznej (1200 ? 2000 ? nie pamiętam,
    patrz ustawa) nie ma PCC więc nie ma problemu.

    >+ pozdrawiam

    wzajem ! - Gotfryd