  • 1. Data: 2006-12-27 17:35:55
    Temat: jaka Faktura zagraniczna za pośrednictwo?
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Witam,

    Zagraniczna firma (EU) ma mi wypłacić pewną kwotę z tytułu pośrednictwa przy
    sprzedaży w PL (software). Jaką Fakturę mam wystawić - z VATem, bez VATu
    (WDT), czy może z VATem zw albo 0%? Czy mogę postąpić jak mi wygodnie, czy
    jest to ściśle sprecyzowane? Muszę wiedzieć na pewno, bo trzeba będzie ich
    przkonać że musi byc tak, a nie siak...

  • 2. Data: 2006-12-27 19:41:39
    Temat: Re: jaka Faktura zagraniczna za pośrednictwo?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr Wozniacki wrote:

> [...]
    > mogę postąpić jak mi wygodnie, czy jest to ściśle sprecyzowane? Muszę
    > wiedzieć na pewno, bo trzeba będzie ich przkonać że musi byc tak, a

    W zależności od umowy i innych okoliczności
    może być prawie wszystko co napisałeś, z wyjątkiem chyba WDT.
    Nie możesz postąpić jak Ci wygodnie: jest to jakoś tam sprecyzowane w
    ustawie,
    ale zawsze jest pewne pole manewru. Daje to potem kombinacje np sprzedaży
    alkoholu z zakąską z większym udziałem wartościowym zakąski,
    klasyfikowania wyrobów z przeznaczeniem dla dzieci czy
    sprzedaży bardziej usługi montażu a mniej okna czy drzwi.
    Dlatego lepiej poczytaj ustawę
    i postaraj sobie dopasować rodzaj usługi i jej efekt
    do istniejącego prawa. Wprawdzie nazwanie umowy czy
    jej skutków w umowie nie spowoduje, że będzie tak jak nazwiecie,
    ale zawsze można kogoś nakierować.

  • 3. Data: 2006-12-27 19:50:54
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message

    > W zależności od umowy i innych okoliczności
    A jak nie ma umowy?

    Pytanie prowokacyjne, ale:)

  • 4. Data: 2006-12-27 20:37:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr Wozniacki wrote:

    > A jak nie ma umowy?
    >
    > Pytanie prowokacyjne, ale:)

    To pozostają inne okoliczności:
    warunki świadczenia, przedmiot usługi,
    klasyfikacja wykonawcy i ustawa.

  • 5. Data: 2006-12-27 20:44:34
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    cef napisał(a):

    > To pozostają inne okoliczności:
    > warunki świadczenia, przedmiot usługi,
    > klasyfikacja wykonawcy i ustawa.
    No i jeszcze dla wielu usług, w przypadku UE, status owej firmy - czy
    jest w swoim kraju vatowcem czy nie...
    Andrzej

  • 6. Data: 2006-12-27 21:36:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Dec 2006, Piotr Wozniacki wrote:

    > "cef" <c...@i...pl> wrote in message
    [...]
    > A jak nie ma umowy?

    Umowa jest zawsze :)
    Chyba że udowodnisz, iż PRZYPADKIEJ sprzedałeś czyjś program
    i PRZYPADKIEM ten ktoś Ci zapłacił :)
    Umowa nawet nie musi być wyrażona słowami.
    Inna sprawa to ustalenie jej zasad - ale tu trochę pomoże Kodeks
    Cywilny, z zapisami "jeśli strony nie postanowiły inaczej" :)
    Znaczy może zamiast KC być międzynarodowe prawo prywatne, ale
    to już się nie znam!

    pzdr, Gotfryd