  • 1. Data: 2006-06-04 11:03:09
    Temat: jaka forma dg?
    Od: "Leszek" <l...@p...onet.pl>

    pewnie już było 1000 razy ale proszę o podpowiedź:
    - pracuję na umowę o pracę - zawód informatyk
    - muszę założyć własną dg
    - nie będę miał dużych kosztów do wrzucenia w tym roku.
    Jaka forma opodatkowania i jakie stawki, czy mogę zmienić formę opodatkownia
    gdybym np. zechciał kupić samochód i wrzucić go w koszty?
    Sorry ale im więcej przeglądam net tym mniej z tego rozumię :)
    Z góry dziękuję.

    Leszek

  • 2. Data: 2006-06-05 11:50:24
    Temat: Re: jaka forma dg?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jun 2006, Leszek wrote:

    > Jaka forma opodatkowania i jakie stawki, czy mogę zmienić formę opodatkownia
    > gdybym np. zechciał kupić samochód i wrzucić go w koszty?

    Formalnie formę opodatkowania zmienia się deklaracją składaną na
    początku roku. Dodatkowo "wywalenie" z ryczałtu lub liniowego
    można uzyskać poprzez zawarcie umowy z byłym pracodawcą :)
    FYI: nie można wybrać ani ryczałtu ani liniowego jeśli chce
    się byłemu pracodawcy świadczyć coś co było w zakresie obowiazków
    służbowych (a formalnie na odwrót - jak w zakresie DG jest coś
    co pracownik normalnie robił, niedawno prowokowałem pytaniem
    jak udowodnić że np. informatyk NIE sprzątał swojego stanowiska
    pracy :))

    > Sorry ale im więcej przeglądam net tym mniej z tego rozumię :)

    ...normalka. Po prostu ilość informacji jest dość spora.
    Całkiem jakbyś się assemblera innego procesora chciał nauczyć
    w dwa tygodnie :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-06-05 12:06:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...normalka. Po prostu ilość informacji jest dość spora.
    > Całkiem jakbyś się assemblera innego procesora chciał nauczyć
    > w dwa tygodnie :>

    A co w tym trudnego? .... normalka ;)

  • 4. Data: 2006-06-05 12:29:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jun 2006, jureq wrote:

    > A co w tym trudnego? .... normalka ;)

    No żesz... na niuansach się przejedziesz - jedni jakąś
    segmentację zaimplementowali, w innym trafiasz na PAL-code
    i włos się jeży... ;)
    Z podatkami też jest prosto - w ZASADZIE, no nie?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-06-06 10:44:42
    Od: "Leszek" <l...@p...onet.pl>

    Dzięki wszystkim, co prawda ni tego oczekiwałem ale...

    Pozdrawiam
    Leszek