  • 1. Data: 2004-02-10 18:19:57
    Temat: jaka oplata od zmiany w ksiedze wieczystej?
    Od: "Marzena" <m...@o...pl>

    witam.
    czy mozecie mi poradzic gdzie szukac informacji ile bedzie kosztowal wpis do
    ksiegi wieczystej lokalu mieszkalnego, zmieniajacy wlascicieli mieszkania.
    jeden z dotychczasowych wlascicieli zmarl a z tego co wiem to spadkobiercy
    powinni zadbac o zmiane danych w ksiedze. w sadzie niestety nie chca mi
    powiedziec ile bedzie kosztowal wpis. niestety stosunki spadkobiercow z
    zyjacym drugim wspolwlasicielem mieszkania (najwiekszy "udzialowiec" w
    spadku) nie sa zbyt korzystne a nie wiem czy przypadkiem notariusz przy
    podpisywaniu np aktu sprzedazy mieszkania bedzie opieral sie tylko o
    ksiege - dane nieprawdziwe (tylko jeden wlasciel mieszkania moze pospisac
    akt-zyje) - czy "udziałowiec" moze bez wiedzy pozostalych spadkobiercow
    sprzedac mieszkanie???

    bede wdzieczna jesli poradzicie mi jakies forum , bym mogla zasiegnac
    informacji na ww temat.

    dziekuje
    Marzen

  • 2. Data: 2004-02-10 21:15:31
    Temat: Re: jaka oplata od zmiany w ksiedze wieczystej?
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marzena" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > ksiegi wieczystej lokalu mieszkalnego, zmieniajacy wlascicieli mieszkania.
    Polecam zadac w googlach:
    KOSZTY OPŁAT SĄDOWYCH W POSTĘPOWANIU WIECZYSTOKSIĘGOWYM
    np. przystepnie mozna o tym poczytac tu:
    http://prawo.hoga.pl/prawo_lokalowe/prawo_lokalowe_k
    oszty_umowy_notarialnej.asp

    A reszta moze predzej na pl.soc.prawo

    Pozdrawiam
    LG

  • 3. Data: 2004-02-11 09:27:55
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Marzena wrote:

> [...]
    > mieszkania. jeden z dotychczasowych wlascicieli zmarl a z tego co wiem to
    > spadkobiercy powinni zadbac o zmiane danych w ksiedze.

    Przede wszystkim spadkobiercy NABYLI prawo do spadku, teraz nalezy dopelnic
    formalnosci a wiec
    Wniesc do sadu o stwierdzenie nabycia spadku,
    uaktualnic wpisy w KW - na podstawie tego orzeczenia,
    ZWypelnic deklaracje podatkowe i opalcic podatek..

> [...]
    > spadkobiercow z zyjacym drugim wspolwlasicielem mieszkania (najwiekszy
    > "udzialowiec" w spadku) nie sa zbyt korzystne

    To oczywiscie klopot, ale to moze innym razem..

> [...]
    > sie tylko o ksiege - dane nieprawdziwe (tylko jeden wlasciel mieszkania
    > moze pospisac akt-zyje) - czy "udziałowiec" moze bez wiedzy pozostalych

    Udzialowiec moze sprzedac SWOJ UDZIAL. Jesli w KW jest "niezyjacy"
    to "swego" (wg KW) udzialu nie ma jak sprzedac.

    > bede wdzieczna jesli poradzicie mi jakies forum , bym mogla zasiegnac
    > informacji na ww temat.

    .prawo

    Boguslaw