  • 1. Data: 2006-10-10 20:17:27
    Temat: jaka stawka ryczałtu?
    Od: o...@f...onet.pl

    Witam!

    czy ktoś wie może, jaką stawkę ryczałtu zastosować dla usługi:

    instalacja w budynku mieszkalnym kuchenki gazowej

    czy powinno to iść jako usługi na 8,5 % czy może na produkcję 5,5%
    ?
    czy mieści się to w ramach pkwiu 45.33.30 "Roboty związane z
    montażem instalacji gazowych" ?

    z góry dzięki za odpowiedź!

    Karolina

  • 2. Data: 2006-10-11 09:05:20
    Temat: Re: jaka stawka ryczałtu?
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    czy powinno to iść jako usługi na 8,5 % czy może na produkcję 5,5%

    A czy produkujesz instalacje czy wykonujesz usługę instalacji?

    --
    morghul

    Użytkownik <o...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    .com...

  • 3. Data: 2006-10-11 12:21:04
    Od: o...@f...onet.pl

    > A czy produkujesz instalacje czy wykonujesz usługę instalacji?...

    Prowadzę działalność polegającą na usługach wod.-kan. - montaże
    urządzeń (nie dostarczam ich), kontrole, budowa i naprawa instalacji
    - z zakwalifikowaniem większości czynności nie mam problemów i
    traktuję je jako produkcję, ale ta kuchenka mnie męczy.

    Znalazłam już jednak odpowiedź na moje pytanie na stronach gofin-u,
    ale dzięki za interesowanie. Konserwacja i instalacja urządzeń
    gazowych mieści się w PKWiU 45.33.30 z tego co wyczytałam a więc
    jest robotą budowlaną, przez co daje prawo do stawki 5,5%. Sądzę,
    że tak jest faktycznnie poprawnie, choć z drugiej strony nie znam
    się na tym zbyt dobrze.

    Pozdrawiam

    Karolina