  • 1. Data: 2006-07-16 12:21:48
    Temat: jednoosobowa spółka cywilna?
    Od: s...@o...pl

    chcę podjąć DG w zakresie zwolnionym przedmiotowo z VAT
    oraz w zakresie handlu opodatkowanego VAT

    słyszałem, że w tym celu można powołać spółkę, która jest odrębnym
    podatnikiem i płatnikiem VAT i że wtedy możnaby np. nieovatowane
    czynności rozliczać jako spółka a ovatowane jako osoba fizyczna.

    Mam pytanie: czy spółka cywilna MUSI mieć conajmniej dwóch wspólników?
    czy też dałoby się coś zrobić, aby spółka cywilna mogła istnieć i mieć
    tylko jednego właściciela?

    pozdr
    Aleksander

  • 2. Data: 2006-07-16 13:28:54
    Temat: Re: jednoosobowa spółka cywilna?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 16 lipca 2006 14:21
    (autor s...@o...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <5...@n...onet.pl>):

    > Mam pytanie: czy spółka cywilna MUSI mieć conajmniej dwóch wspólników?
    > czy też dałoby się coś zrobić, aby spółka cywilna mogła istnieć i mieć
    > tylko jednego właściciela?

    No cóż, niestety tak se ne da... Musisz znaleźć naiwnego, co się zespółkuje
    z Tobą...

    --
    Jego Ponurość Tristan