  • 1. Data: 2005-05-19 18:30:22
    Temat: jeszcze pytanie o VAT UE
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    zamówiłem usługę - wykupiłem domenę

    podałem NIP polski, bez UE
    Serwis pobrał opłatę bez VAT i przysłał invoice z danymi firmy i nipem
    polskim, bez UE

    Jak to zaksięgować? Po prostu koszt i żadnych wzmianek w VAT?

    Wydaje mi się, że mój kontrahent popełnił błąd, że wystawił fakturę, bez
    sprawdzenia, że nie mam NIP UE

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 2. Data: 2005-05-20 06:10:18
    Temat: Re: jeszcze pytanie o VAT UE
    Od: "my way" <y...@t...pl>

    Użytkownik "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Jak to zaksięgować? Po prostu koszt i żadnych wzmianek w VAT?
    >
    > Wydaje mi się, że mój kontrahent popełnił błąd, że wystawił fakturę, bez

    w tym przypadku nip-ue nie jest potrzebny, wystarczy że posiadasz "zwykły"
    numer nip.
    teraz wystarczy tylko wystawić f.wewnętrzną, naliczyć vat należny i - na
    ogólnych zasadach- ten sam vat odliczyć

    > pozdrawiam
    > plusz (http://www.plusz.pl)

    i wzajemnie

  • 3. Data: 2005-05-25 18:00:00
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:d6jvdp$o7r$1@nemesis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): my way z adresu <y...@t...pl> napisał(a):

    > w tym przypadku nip-ue nie jest potrzebny, wystarczy że posiadasz
    > "zwykły" numer nip.
    > teraz wystarczy tylko wystawić f.wewnętrzną, naliczyć vat należny i -
    > na ogólnych zasadach- ten sam vat odliczyć

    czy jesteś pewny, że mogę tak zrobić z fakturą, którą otrzymałem jeszcze
    przed terminem zgłoszonym na VAT-R UE ??

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 4. Data: 2005-05-30 06:27:13
    Od: "my way" <y...@t...pl>

    > czy jesteś pewny, że mogę tak zrobić z fakturą, którą otrzymałem jeszcze
    > przed terminem zgłoszonym na VAT-R UE ??

    zakup usług elektronicznych nie wiąże się z obowiązkiem posiadania nip-ue.
    taka usługa jest opodatkowana u nabywcy usługi - podatnika vat, a nie
    podatnika vat-ue

    > --
    > pozdrawiam
    > plusz (http://www.plusz.pl)