  • 11. Data: 2003-12-05 15:53:38
    Temat: Re: jeszcze raz Fundusz Pracy
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2003-12-05 11:21, Użytkownik a...@p...onet.pl napisał:
    > Można księgować co miesiąc, a można również na koniec roku: zetawienie skłądek
    > na FP opłaconych w danym roku podatkowym. Kontrola z Urzędu Skarbowego nie ma
    > zastrzeżeń do żadnej z tych metod
    A jest do tego jakas podstawa prawna? No i jak to zrobić? Memoriałowo
    (tak robię z wszystkimi "normalnymi" kosztami), czy kasowo (tak robię ze
    składkami na ZUS odliczanymi w PIT-5). Na koniec roku, to chyba teraz?
    Czyli w KPiR w listopadzie mam umieścić pozycję 'zestawienie składek na
    FP'? W jaki sposób i z jaką datą? Zrobić jakiś dowód wewnętrzny i
    podpiąć pod niego dowody wpłaty? Co ze składką za listopad (którą
    dopiero zapłacę do 10-12-2003) i grudniową (którą zapłacę w styczniu)?

    Maciek

  • 12. Data: 2003-12-08 13:10:12
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Maciek Bartnik wrote:

    > Generalnie stosuję memoriał, ale ZUS odliczam kasowo (w PIT-5). FP to
    > w sumie część składki ZUS i stąd moje pytanie.

    Tu się mylisz. FP to nie jest część składki na ubezpieczemnia społeczne
    i nie dotyczą go te przepisy UoPDoOF, w których mówi sie właśnie o
    składkach na ubezp. społ.

  • 13. Data: 2003-12-08 14:26:42
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2003-12-08 14:10, Użytkownik Jureq napisał:
    > Tu się mylisz. FP to nie jest część składki na ubezpieczemnia społeczne
    > i nie dotyczą go te przepisy UoPDoOF, w których mówi sie właśnie o
    > składkach na ubezp. społ.
    Czyli powinienem go wpisywać w KPiR na koniec miesiąca np. 30-11-2003,
    chociaż zapłacę go dopiero w grudniu? A co myślisz o ujęciu FP
    jednorazowo w grudniu (np. zsumowac wszystkie składki na dowodzie
    wewnętrznym i zaksięgować 31-12-2003). Nie mam pojęcia co z tym
    cholerstwem zrobić ...

    Maciek

  • 14. Data: 2003-12-08 14:48:33
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Maciek Bartnik wrote:

> [...]
    > jednorazowo w grudniu (np. zsumowac wszystkie składki na dowodzie
    > wewnętrznym i zaksięgować 31-12-2003). Nie mam pojęcia co z tym

    Może są na grupie lepsi znawcy memoriału w KPiR, ale to nie jest
    dokładnie to samo co memoriał przy księdze podatkowej. W ustawie mówi
    się tylko o zaliczeniu do właściwego roku podatkowego. Ja na wszelki
    wypadek upraszczam sobie sprawę i w ciągu roku wliczam w miesiącu
    zapłaty, a za grudzień staram się zapłacić 30 grudnia. Jeśli chodzi o
    rozliczanie wszystkiego w grudniuu to nigdzie w ustawie nie znalazłem
    zakazu opóźnionego ujęcia tego typu kosztów, aby tylko we właściwym
    roku.

  • 15. Data: 2003-12-08 15:19:54
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    > Może są na grupie lepsi znawcy memoriału w KPiR, ale to nie jest
    > dokładnie to samo co memoriał przy księdze podatkowej. W ustawie mówi

    Oczywiście miało być "księdze handlowej"