  • 1. Data: 2005-04-21 13:29:17
    Temat: k.p.i.r.
    Od: Siutek <s...@p...onet.pl>

    Od niedawna mam swoja dzialanosc gosp. Nie korzystam z biur
    rachunkowych, chce poznać księgowanie od środka. Mam problem z osobami
    ktore przelewaja mi kwoty za uslugi na konto, ale nie chca faktur. Jak
    to zaksiegowac?

  • 2. Data: 2005-04-21 13:40:48
    Temat: Re: k.p.i.r.
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Od niedawna mam swoja dzialanosc gosp. Nie korzystam z biur rachunkowych,
    > chce poznać księgowanie od środka. Mam problem z osobami ktore przelewaja
    > mi kwoty za uslugi na konto, ale nie chca faktur. Jak to zaksiegowac?

    Ja tam nigdy nie pytam czy gość chce fakturę czy nie, po prostu
    ją gościowi zanoszę, czy wysyłam. Traktuję je trochę jak wykaz
    pozycji za które trzeba zapłacić. Gość ja może u siebie zaksięgować
    lub..... lub jeśli nie potrzebuje, to sobie może ją wyrzucić.
    A ja kopię mam i ją księguję.

  • 3. Data: 2005-04-21 21:24:12
    Od: Siutek <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > pozycji za które trzeba zapłacić. Gość ja może u siebie zaksięgować
    > lub..... lub jeśli nie potrzebuje, to sobie może ją wyrzucić.

    A jak Ci nie podpisz lub nie poda NIPu?

  • 4. Data: 2005-04-22 06:37:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Siutek wrote:

    > A jak Ci nie podpisz lub nie poda NIPu?

    Faktura dla osób fizycznych nie prowadzących DG nie musi zawierać NIP.
    Żadna faktura nie musi zawierać podpisu odbiorcy

  • 5. Data: 2005-04-22 07:51:17
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2005 23:24:12 +0200, Siutek napisał(a):

    > A jak Ci nie podpisz lub nie poda NIPu?

    podpis jest niepotrzebny od maja ub.r a od OF NIP też nie
    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2005-04-22 08:48:25
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > A jak Ci nie podpisz lub nie poda NIPu?
    Jak już napisali poprzednicy - to ma wtedy bez nipu
    i bez podpisu. Ja ich nie potrzebuję, on - jak woli.