  • 1. Data: 2011-02-12 20:45:51
    Temat: karuzela VAT - jak to działa?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    R. Gwiazdowski w http://www.bibula.com/?p=31122 pisze:

> [...]
    firma kupuje prawa do emisji CO2 za granicą. Taka wewnątrzwspólnotowa
    dostawa usług jest zwolniona z podatku VAT. Potem ta sama firma
    sprzedaje w swoim kraju drugiej firmie nabyte prawa. Przy tej transakcji
    pierwsza firma nalicza VAT zgodnie z obowiązującą w kraju stawką. Druga
    sprzedaje uprawnienia do emisji CO2 za granicę, stosując znowu zerową
    stawkę VAT i występuje o zwrot VAT do urzędu skarbowego.<<

    w/w mechanizm jest dla mnie ciutkę niejasny ... wg mnie taka "karuzela"
    nei ma sensu, bo efekt jest zerowy zarówno dla jej "pasażerów" jak i dla
    US.

    Bo, jeżeli dobrze rozumuję", to firma A kupuje coś (w tym przypadku
    prawa do emisji) za granicą powiedzmy za 1mlnzł, nalicza i odlicza po
    230kpln. Następnie sprzedaje to firmie B, więc 230kpln idzie na konto
    US, firma B sprzedaje za granicę, stara się o zwrot, więc 230kpln idzie
    z konta US do B.

    O co więc chodzi w tej karuzeli, bo ewidentnie albo ja źle to rozumiem,
    albo R.G. pisze głupoty.

    p. m.

  • 2. Data: 2011-02-12 23:54:59
    Temat: Re: karuzela VAT - jak to działa?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mvoicem wrote:
> [...]

    > idzie z konta US do B.
    >
    > O co więc chodzi w tej karuzeli, bo ewidentnie albo ja źle to

    Mechanizmy takich pętli (pomijając już fakt
    czy coś wewnątrzwspólnotowego może być zwolnione)
    polegają na tym, że najczęściej firma A jest "tymczasowa"
    i do US nic nie trafia.

  • 3. Data: 2011-02-13 00:47:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/12/2011 5:54 PM, cef wrote:

    > Mechanizmy takich pętli (pomijając już fakt
    > czy coś wewnątrzwspólnotowego może być zwolnione)
    > polegają na tym, że najczęściej firma A jest "tymczasowa"
    > i do US nic nie trafia.

    lub firma A jest "panstwowa" i szefom zwisa ile kasy utopią.
    a B zarabia.