    Date: Sat, 12 Feb 2011 21:45:51 +0100
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: karuzela VAT - jak to działa?

    R. Gwiazdowski w http://www.bibula.com/?p=31122 pisze:

> [...]
    firma kupuje prawa do emisji CO2 za granicą. Taka wewnątrzwspólnotowa
    dostawa usług jest zwolniona z podatku VAT. Potem ta sama firma
    sprzedaje w swoim kraju drugiej firmie nabyte prawa. Przy tej transakcji
    pierwsza firma nalicza VAT zgodnie z obowiązującą w kraju stawką. Druga
    sprzedaje uprawnienia do emisji CO2 za granicę, stosując znowu zerową
    stawkę VAT i występuje o zwrot VAT do urzędu skarbowego.<<

    w/w mechanizm jest dla mnie ciutkę niejasny ... wg mnie taka "karuzela"
    nei ma sensu, bo efekt jest zerowy zarówno dla jej "pasażerów" jak i dla
    US.

    Bo, jeżeli dobrze rozumuję", to firma A kupuje coś (w tym przypadku
    prawa do emisji) za granicą powiedzmy za 1mlnzł, nalicza i odlicza po
    230kpln. Następnie sprzedaje to firmie B, więc 230kpln idzie na konto
    US, firma B sprzedaje za granicę, stara się o zwrot, więc 230kpln idzie
    z konta US do B.

    O co więc chodzi w tej karuzeli, bo ewidentnie albo ja źle to rozumiem,
    albo R.G. pisze głupoty.

    p. m.