  • 1. Data: 2007-07-06 12:04:55
    Temat: kasa fiskalana i odliczenie 50%
    Od: Selth <s...@u...to.op.pl>

    Witam
    deszcz pada mam zaćmienie, w google nie mogę znaleźć. Pomóżcie!

    Jeżeli kupuję kolejną drukarkę fiskalną (parę lat temu rozpocząłem używanie
    kas fiskalnych) to czy mogę odliczyć 50%? Czy to odliczenie dotyczny tylko
    tych, którzy nie mają kas fiskalnych i rozpoczynają ich używanie?

    Tak jest w ustawie:
    "Podatnicy, którzy rozpoczną ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku
    należnego w obowiązujących terminach, mogą odliczyć od tego podatku kwotę
    wydatkowaną na zakup każdej z kas rejestrujących zgłoszonych na dzień
    rozpoczęcia (powstania obowiązku) ewidencjonowania w wysokości 50% jej ceny
    zakupu (bez podatku), nie więcej jednak niż 2 500 zł."
    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-07-06 12:30:59
    Temat: Re: kasa fiskalana i odliczenie 50%
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 06 Jul 2007 14:04:55 +0200, Selth napisał(a):

    > Jeżeli kupuję kolejną drukarkę fiskalną (parę lat temu rozpocząłem używanie
    > kas fiskalnych) to czy mogę odliczyć 50%? Czy to odliczenie dotyczny tylko
    > tych, którzy nie mają kas fiskalnych i rozpoczynają ich używanie?

    Niestety nie mylisz się - tylko dla tych co dopiero zaczynają i kupują
    pierwsze kasy.

  • 3. Data: 2007-07-06 13:02:59
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Jul 2007 14:04:55 +0200, Selth napisał(a):

    Chciałabym tylko podkreślić, że:

    >zakup każdej z kas rejestrujących zgłoszonych na dzień
    >rozpoczęcia (powstania obowiązku)

    Co znaczy, że jeśli na dzień rozpoczęcia fiskalizacji przewidziałeś, że za
    czas jakiś zamierzasz uruchomić następną kasę, lub ileś kas (liczba
    okreśona) i w piśmie do US określiłeś, że to nastąpi, o czym niezwłocznie
    powiadomisz US, to możesz sobie skorzystać z ulgi nawet za rok. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 4. Data: 2007-07-07 10:54:52
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

> [...]
    > okreśona) i w piśmie do US określiłeś, że to nastąpi, o czym niezwłocznie
    > powiadomisz US, to możesz sobie skorzystać z ulgi nawet za rok. :)

    Nieprawda.

    W rozporzadzeniu jest napisane ze zadeklarowana liczbe kas nalezy
    zainstalowac w kolejnych miesiacach w liczbie 1/5 w zaokragleniu
    do jednosci w gore.
    Czyli nie ma tu dowolnosci.

    Darek.