  • 1. Data: 2004-03-15 13:09:03
    Temat: kiedy zaliczka pon. 50 % stanowi przychód
    Od: "Bogus" <s...@p...onet.pl>

    pytanie j/w sprawa dotyczy 2001 r.
    dostalem zaliczke na poczet umowy, wykonalem prawidlowo zlecenie ale klient
    (spolka akcyjna) nie chcial przyjac faktury i zerwal ze mna kontakty
    czy mialem obowiazek jej zaksiegowania (stanowila ok 30 % wartosci umowy) i
    odprowadzenia podatku?
    prowadze DG (KPiR), jestem vatowcem
    z gory dziekuje za odpowiedzi

  • 2. Data: 2004-03-16 10:12:24
    Temat: Re: kiedy zaliczka pon. 50 % stanowi przychód
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Mar 2004, Bogus wrote:

> [...]
    >+ czy mialem obowiazek jej zaksiegowania (stanowila ok 30 % wartosci umowy) i

    Trudne pytania.
    1. czy ty przypadkiem przyznając iż wykonałeś zlecenie nie przyznajesz
    że powinieneś wystawić fakturę na *całą* umowę ? ;)
    2. O który podatek ci chodzi ? Obowiązku VAT nie widzę, ale TYLKO pod
    warunkiem że to jest "przedpłata" i że właściwą f-rę *wystawisz* !
    W końcu ją powinieneś (IMHO) wystawić, albo uznając że realizacja
    była częśćiowa :> (i na kwotę "ile dostałeś") albo "całkowitą"
    (i ryzykując utratę VATu !)
    A dochodowy... dlaczego nie ??? Dostałeś ? Dostałeś.

    >+ prowadze DG (KPiR), jestem vatowcem

    Mi się zdaje że trochę masz zaplątany ten przykład... :(
    Znaczy: *chyba* kontrola podatkowa *mogłaby* się czepiać.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)