  • 1. Data: 2007-09-10 16:53:18
    Temat: kod kreskowy na fakturze
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    Witam!

    Pisze sobie program do wystawiania faktur dla klientów.
    Chciałbym, aby wszystkie dane były możliwe do wprowadzenia w
    banku/poczcie za pomocą kodu kreskowego jaki na fakturze wygeneruje.
    I tutaj pytanie:
    jak kodowane są:
    -konto odbiorcy, dane odbiorcy, nadawcy, pole tytułem?
    w jaki sposób to zakodować i jakim algorytmem?

    pozdrawiam i dziękuję za podpowiedz!

  • 2. Data: 2007-09-11 06:38:34
    Temat: Re: kod kreskowy na fakturze
    Od: "PH" <h...@n...onecie>

    Użytkownik "bdronka" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak kodowane są:
    > -konto odbiorcy, dane odbiorcy, nadawcy, pole tytułem?
    > w jaki sposób to zakodować i jakim algorytmem?

    proponuję udać się na pocztę i do banku i sprawdzić czy jest możliwe
    wprowadzenie tych pól za pomocą kodu kreskowego

    pzdr
    Piotr

  • 3. Data: 2007-09-11 07:49:46
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    PH pisze:
> [...]
    >>

    > proponuję udać się na pocztę i do banku i sprawdzić czy jest możliwe
    > wprowadzenie tych pól za pomocą kodu kreskowego

    tak jest możliwe, bo tak wprowadzają np faktury za telefon, Tylko nikt
    nie wie jak to jest zakodowane...

  • 4. Data: 2007-09-11 08:19:57
    Od: "Andrzej J." <a...@l...pl>

  • 5. Data: 2007-09-11 08:28:47
    Od: "PH" <h...@n...onecie>

    > PH pisze:
    > tak jest możliwe, bo tak wprowadzają np faktury za telefon, Tylko nikt
    > nie wie jak to jest zakodowane...

    a tam nikt. w przypadku telefonów (podobnie też energii elektrycznej) chodzi
    o płatności masowe.

    tylko tytuł przelewu jest "zakreskowany"
    poczytaj o "płatnościach masowych", "KTR", "MPS"
    samo techniczne kodowanie (użycie fontu kodu kreskowego) to sprawa wtórna -
    najcześciej oprogramowana na poziomie sterownika do czytnika. jesli użyjesz
    popularnego fontu większość czytników nie będzie miałą problemu z jego
    odczytaniem. czytnik zazwyczaj podpięty jest pod gniazdo klawiatury i dla
    programu (systemu operacyjnego!) dane czytnika są widziane jak dane z
    klawiatury.

    pzdr
    Piotr

  • 6. Data: 2007-09-11 08:43:07
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > tak jest możliwe, bo tak wprowadzają np faktury za telefon, Tylko nikt
    > nie wie jak to jest zakodowane...

    Bodajże EAN128. Chodzi o zakodowanie numeru rachunku, reszta jest
    nieistotna, bo rachunek jest przydzielany indywidualnie każdemu klientowi w
    systemie płatności masowych.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 7. Data: 2007-09-11 09:40:35
    Od: "PH" <h...@n...onecie>

    .
> [...]
    > Bodajże EAN128. Chodzi o zakodowanie numeru rachunku, reszta jest
    > nieistotna, bo rachunek jest przydzielany indywidualnie każdemu klientowi

    to jedno z podejść (najwygodniejsze zresztą)

    pzdr
    Piotr

  • 8. Data: 2007-09-11 21:43:45
    Od: Mariusz <k...@T...pl>

    Dnia 2007-09-10 18:53 bdronka napisał(a):
> [...]
    > jak kodowane są:
    > -konto odbiorcy, dane odbiorcy, nadawcy, pole tytułem?
    > w jaki sposób to zakodować i jakim algorytmem?

    zależy to tylko i wyłącznie od Ciebie i od tego, co dalej chcesz z tym
    zrobić,
    jeśli chcesz aby poczta/bank wykorzystywali ten kod to musisz się z nimi
    dogadać/podpisać odpowiednią umowę, w której opisany będzie sposób
    kodowania i dane, które muszą się znaleźć w odpowiednich polach przelewu
    przez nich wysyłanego,
    jeśli chcesz wykorzystywać to tylko dla siebie to umieścisz tam co chcesz,
    z doświadczenia wiem, że nie ma standardu i różne firmy różne rzeczy tam
    umieszczają - na ogół zawsze dane niezbędne do wygenerowania numeru
    konta i kwotę płatności, często numer klienta, numer faktury itp,
    jeśli masz czytnik to polecam odczytanie sobie kodów z druków poleceń
    przelewu różnych dostawców mediów

    pzdr
    mariusz