  • 1. Data: 2006-01-25 12:05:11
    Temat: komputer prywatny wprowadzony na stan firmy
    Od: "krzys" <k...@v...pl>

    witam rozpoczalem dzialalnosc 1 stycznia 2006 roku, w 2004 w grudniu kupilem
    komputer ktory teraz bede wykorzystywal w dzialalnosci czy moge go wrzucic
    srodki trwale? chodzi mi o to ze musze dokupic drukarke i skaner i to bedzie
    koszt ale .. czy urzad nie przyczepi sie ze nie mam komputera
    czy tez ten komputer bedzie kosztem?
    komputer kosztowal wtedy ok 6000 tys zl
    pzdr
    Krzysiek

  • 2. Data: 2006-01-30 12:48:05
    Temat: Re: komputer prywatny wprowadzony na stan firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jan 2006, krzys wrote:

    > witam rozpoczalem dzialalnosc 1 stycznia 2006 roku, w 2004 w grudniu kupilem
    > komputer ktory teraz bede wykorzystywal w dzialalnosci czy moge go wrzucic
    > srodki trwale?

    No przeciwwskazań nie ma :)

    > komputer kosztowal wtedy ok 6000 tys zl

    Masz dowód zakupu?
    No i tu jestem ciekaw stanowisk które się pojawią... :)
    (hint: ustawa w pierwszej kolejności wymienia koszt nabycia)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-30 13:47:42
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    Sześć milionów????
    Co Ty, centrum obliczeniowe otwierasz?

    pzdr

    Tomek

    Katowice 'ground zero' - najnowsze informacje
    >>> http://link.interia.pl/f18f8

  • 4. Data: 2006-01-30 14:39:28
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Chyba nie ma przeciwwskazań, aby zostawić sobie ten komputer jako
    "prywatny", a do niego już zupełnie "firmowo" dokupić drukarkę i skaner?
    Materiały eksploatacyjne (tusz, toner, papier czy co tam jeszcze)będą jak
    najbardziej w KUP, drukarka i skaner w środki trwałe do jednorazowej -
    amortyzacji (no chyba, że się nie łapią - to w odpisy). Nie ma problemu z
    dokumentami zakupu, wartością początkową przy wprowadzaniu takiego komputera
    do ewidencji, a na dodatek nie martwimy sie nim przy likwidacji dg.
    Graszka

  • 5. Data: 2006-01-30 19:17:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    > Sześć milionów????
    > Co Ty, centrum obliczeniowe otwierasz?

    Off-topicznie:

    W 1987 (1988?) komputer klasy PC/XT marki Mazovia (numer fabryczny
    090) kosztował chyba 4900000 starych złotych. Po 1989 roku, po
    wszelkich aktualizachach wartości środków trwałych (wtedy nie było
    przyśpieszonej amortyzacji) jego wartość przekroczyła AFAIR 60 mln zł.
    Oczywiście głośno protestowałem przeciw takiej 'amortyzacji' - Mazovia
    stała się droższa od nowego PC/AT z kolorowym monitorem (wtedy jeszcze
    EGA).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2006-01-31 00:05:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jan 2006, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > wszelkich aktualizachach wartości środków trwałych (wtedy nie było
    > przyśpieszonej amortyzacji) jego wartość przekroczyła AFAIR 60 mln zł.

    A taki numer też widziałem :)
    Podobnie jak awanturę o grosze: księgowa w pewnej instytucji nie
    wyraziła zgody na to żeby (przy denominacji) coś miało wartość
    księgową zero.
    Jak gdzieś śrubki były na sztuki - to po groszu (nowym).
    Co wyszło to wszyscy sobie już wyobrażają :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)