  • 1. Data: 2004-05-26 12:34:25
    Temat: konsekwencje zawieszenia działalnosci
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Jako ze dosyc przeciąga mi sie temat ze znalezieniem stosownego lokalu
    chcialem zawiesic dzialanosc. Dodam ze do tej pory mam wpis ew, regon, nip,
    rej vat, konto bankowe. NIE dokonalem jeszcze rejestracji w ZUSie. Dodam ze
    jestem na okresie wypowiedzenia z umowy o prace i teraz nastepujace kwestie

    1. Czy nierejestrujac sie w zusie przez ponad 30 dni popelniam błąd ?
    2. Czy zawieszajac dzialanosc musze i tak placic zdrowotne (jeszcze jestem
    na umowie o prace)
    3. Czy musze wysylac i sprzadac deklaracje VAT do US i PIT5?
    4. Czy do zawieszenia wystarczy TYLKO odpowiednie oświadczenie w Urzedzie
    Miasta czy tez musze informowac US i ZUS?

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 2. Data: 2004-05-26 20:58:12
    Temat: Re: konsekwencje zawieszenia działalnosci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 May 2004, Sebol wrote:

> [...]
    >+ rej vat, konto bankowe. NIE dokonalem jeszcze rejestracji w ZUSie.

    Nie widzę słowa o rejestracji DG w US (nie mylić z VATem :)),
    a IMHO może to być krytyczne. Jak interpretować stan z jednej strony
    bycia VATowcem "z tytułu dokonywania czynności" a z drugiej nie
    prowadzić tych "czynności" to swoją drogą nie wiem... :(
    [...]
    >+ 1. Czy nierejestrujac sie w zusie przez ponad 30 dni popelniam błąd ?

    IMO - "to zależy", zależy czy zgłosiłeś prowadzenie DG.
    W kwestii "zawieszania" się nie wypowiem (groups.google wie :)),
    ale nie jest oczywiste czy ROZPOCZĄŁEŚ.
    [...]
    >+ 4. Czy do zawieszenia wystarczy TYLKO odpowiednie oświadczenie
    >+ w Urzedzie Miasta

    Cały problem w tym że AFAIK przepisy NIE PRZEWIDUJĄ stanu "zawieszenia"
    w jednostce rejestracyjnej. Jesteś albo cię nie ma. Poszukaj
    groups.googlem postów Artura Golańskiego na grupie .prawo - będziesz
    wiedział czemu zastrzegłem zmilczenie "zawieszania"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-05-27 14:22:47
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 26 May 2004 22:58:12 +0200, Gotfryd Smolik news naskrobał(a):

    > IMO - "to zależy", zależy czy zgłosiłeś prowadzenie DG.
    > W kwestii "zawieszania" się nie wypowiem (groups.google wie :)),
    > ale nie jest oczywiste czy ROZPOCZĄŁEŚ.

    masz 100% racji bylem dzis w UM i skierowali mnie do US a tam pani
    uprzejmie sie mnie zapytala czy w ogole rozpocząłem DG informując US o tym
    fakcie. Nie zrobiłem tego - wiec nie musze zawieszać a dodatkowo jako ze
    jestem (będe) VATowcem to w ogole nie musze tego faktu zgłaszać do US a
    jedynie do ZUSu.

    Z tego wywodu wynioskowałem ze do zgłoszenia do ZUSu też nie musze robić -
    czyli nie mam żadnych zobowiązan pomimo daty rozpoczęcia DG na wpisie do
    ewidencji gospodarczej? - chyba troche mi ulżyło :>

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 4. Data: 2004-05-27 21:39:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 May 2004, Sebol wrote:
    [...]
    >+ uprzejmie sie mnie zapytala czy w ogole rozpocząłem DG informując US o tym
    >+ fakcie. Nie zrobiłem tego - wiec nie musze zawieszać

    To IMHO OK.

    >+ a dodatkowo jako ze
    >+ jestem (będe) VATowcem

    Ustal czy *będziesz* czy *jestes*. Jesli *jestes* to IMHO nie ma
    podstaw zebys nie składał VAT-7 :] (nie pamiętam czy nowe przepisy
    pozwalaja naczelnikowi US wyrazic zgodę na nieskładanie).

    >+ to w ogole nie musze tego faktu zgłaszać do US
    >+ a jedynie do ZUSu.
    >+
    >+ Z tego wywodu wynioskowałem ze do zgłoszenia do ZUSu też nie musze robić

    Już chciałem się pytać czego chcesz w ZUSie szukać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)