  • 1. Data: 2004-05-26 12:53:01
    Temat: Start jednoosobowej firmy
    Od: "R.G." <r...@p...onet.pl>

    Dzień dobry!

    Jestem zainteresowany otworzeniem własnej działalności
    gospodarczej. Mam w związku z tym kilka pytań:

    1. jaki jest koszt wystartowania jednoosobowej firmy
    (ile muszę zapłacić za jakieś rzeczy typu REGON,
    NIP,itd...i inne niezbędne)
    2. jaki jest koszt miesięczny prowadzenia działalności

    Gdzieś czytałem że będąc absolwentem wyższej uczelni mogę
    liczyć na zwolnienie przez pierwszy rok z jakiegoś haraczu...
    Czy to prawda ?
    Czy nawet 10 lat po ukończeniu studiów (w dalszym ciągu będąc
    przecież absolwentem) mogę na to liczyć. Nadmienię że
    w międzyczasie (od ukończenia studiow) nie miałem
    własnej działalności gospodarczej ani nie byłem
    zatrudniony na umowę o pracę (Pracowałem na umowę o dzieło).
    Czy też po upływie jakiegoś czasu od ukończenia szkoły
    już nie mogę skorzystać z tego zwolnienia.

    Z góry dziękuję za pomoc
    RG

  • 2. Data: 2004-05-26 12:58:18
    Temat: Re: Start jednoosobowej firmy
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    R.G. pisze:

> [...]
    >
    > 1. jaki jest koszt wystartowania jednoosobowej firmy
    > (ile muszę zapłacić za jakieś rzeczy typu REGON,

    200 zl do 200 000 zl

    > 2. jaki jest koszt miesięczny prowadzenia działalności

    od ok 400 do ....

    blizsze informaje u wrozki,
    lub po podaniu blizszych informacji ..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-05-26 13:26:39
    Od: "R.G" <r...@p...onet.pl>

    > 200 zl do 200 000 zl

    od czego to może zależeć ??
    (niech np. moja firma będzie wykonywać podzepoły do
    wahadłowców, metodą chałupniczą...)

    > od ok 400 do ....

    zakładam że w ciągu pierwszych kilku miesięcy nic nie
    zarobię (nawet nie będę miał przychodu). Czy pomimo tego
    będę musiał płacić jakieś ZUSy i inne badziewie ?

    > lub po podaniu blizszych informacji ..

    no chyba właściwie tyle co napisałem:
    -zero przychodu na początku (2-3 miesiące)
    -jedna osoba (ja)
    -coż można jeszcze określić ??
    -chyba zero kosztów, bo wykonywał będę to u siebie w domu
    na strychu...

    Czy na tej podstawie można coś więcej powidzieć ?

    Dzięki
    RG

  • 4. Data: 2004-05-26 13:34:23
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    R.G wrote:

    > zakładam że w ciągu pierwszych kilku miesięcy nic nie
    > zarobię (nawet nie będę miał przychodu). Czy pomimo tego
    > będę musiał płacić jakieś ZUSy i inne badziewie ?

    Tak.

    > Czy na tej podstawie można coś więcej powidzieć ?

    Zebys nie otwieral oficjalnie wczesniej niz bedziesz potrzebowal
    (np. bo musisz wystawic fakture).

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 5. Data: 2004-05-26 13:55:39
    Od: bromden <l...@t...signature>

    http://www.google.pl/advanced_search?hl=pl
    http://www.google.pl/advanced_group_search?hl=pl
    http://www.1praca.gov.pl/firma.php
    http://www.podatki.pl/ (-> Rozpoczynam działalność)
    http://www.mf.gov.pl/index.php?wysw=4&sgl=2&dzial=29
    9
    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/default.asp
    http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm
    http://firma.onet.pl/

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl

  • 6. Data: 2004-05-26 16:12:52
    Od: "mczuz" <m...@o...pl>

    Użytkownik "R.G." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 1. jaki jest koszt wystartowania jednoosobowej firmy
    > (ile muszę zapłacić za jakieś rzeczy typu REGON,

    50 pln za zgłoszenie do urzędu gminy
    30-50 pln za pieczątke.
    150 pln jeśli chcesz/musisz być vatowcem.
    za REGON nic
    za NIP nic ( no chyba że znaczki skarobowe)
    muszisz założyć konto w banku - to moze ale nie musi kosztowac

    > 2. jaki jest koszt miesięczny prowadzenia działalności
    konto w banku - 10 - 50 pln
    list do skarbówki jesli nie chce Ci się chodzić 3,5 pln
    zus 700 pln

    No i jesli zaczynasz a nic nie wiesz to radze jesli nie biuro rachunkowe to
    jakies doradztwo u kogos kto sie na tym zna - ja placa 70 pln raz na 2
    miechy.Spisz spokojnie a te 70 pln to sie jednak poprzez wiedze czasem
    dwukrotnie zaoszczędzi.

    W przeciągu roku od zakończenia studiów ( chyba od obrony) możesz zacząć
    korzystać z ulgi, tzn w zusie nie płacisz częsci emerytalnej ubezpieczenia
    czyli tj około 250 pln mesięcznie oszczędzasz. Z ulgi korzystasz przez
    okres jednego roku od daty rozpoczęcia korzystania.

  • 7. Data: 2004-05-26 18:23:48
    Od: "R.G" <r...@p...onet.pl>

> [...]

    > czyli tj około 250 pln mesięcznie oszczędzasz.  Z ulgi korzystasz przez
    > okres jednego roku od daty rozpoczęcia korzystania.

    No właśnie. Zwięźle i na temat. Dziękuje Ci serdecznie za odpowiedź.
    Gdyby wszyscy w tym kraju byli tak konkretni to wszystko wyglądałoby
    zupełnie inaczej.

    Raz jeszcze dziękuje i pozdrawiam
    RG

  • 8. Data: 2004-05-26 21:04:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 May 2004, mczuz wrote:
> [...]
    [...]
    >+ > (ile muszę zapłacić za jakieś rzeczy typu REGON,

    Coś mi nie pasuje. 50 zł to za *zmianę* wpisu... !

    >+ 30-50 pln za pieczątke.

    ...o ile potrzebuje... ;) ("do założenia telefonu" :))

    >+ 150 pln jeśli chcesz/musisz być vatowcem.
    >+ za REGON nic
    >+ za NIP nic ( no chyba że znaczki skarobowe)
    >+ muszisz założyć konto w banku - to moze ale nie musi kosztowac

    Przy podanych warunkach, na początek to IMO & AFAIK może
    płacić ZUS i podatki z "osobistego". Załóżmy że skoro dostęp
    do internetu ma to założy "firmowe" elektroniczne...
    Tak czy tak około 10 zł może zużyć :)

    [...]
    >+ list do skarbówki jesli nie chce Ci się chodzić 3,5 pln

    A ja się przychylam do opinii Maddy: ładna czerwona pieczęć
    na kopii to pieczęć na kopii a nie świstek z poczty ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-05-27 14:03:03
    Od: "mczuz" <m...@o...pl>

    > A ja się przychylam do opinii Maddy: ładna czerwona pieczęć
    > na kopii to pieczęć na kopii a nie świstek z poczty ;)

    Tak ale jak wynajmuje mieszkanie w Gdańsku ( a nikt w tym kraju Cie nie
    zamelduje a już nie mówiąc o rejstracji firmy) a fimre mam na jedyny adres
    gdzie mogę być zameldowany czyli u rodziców w koło Giżycka to pozostaje
    jedynie poczta i modlić się żeby do US nie wezwali.

    mczuz

  • 10. Data: 2004-05-27 16:49:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik mczuz napisał:

    > Tak ale jak wynajmuje mieszkanie w Gdańsku ( a nikt w tym kraju Cie nie
    > zamelduje a już nie mówiąc o rejstracji firmy) a fimre mam na jedyny adres

    Bieżesz umowę najm u w garśc, idziesz do UM i każesz się meldować.
    Nie maja prawa odmówic a jak odmówia prosisz o podstawe prawna odmowy na
    piśmie.
    Nie potrzeba do tego żadnego pozwolenia.
    Właściciel mieszkania nie ma nic do gadania, bo on tez popełnia
    wykroczenie pozwalając Ci mieszkac bez medunku.

    > gdzie mogę być zameldowany czyli u rodziców w koło Giżycka to pozostaje
    > jedynie poczta i modlić się żeby do US nie wezwali.

    I co dzień popelniasz wykroczenie, ponieważ nie dośc że się nie
    zamledowales to jeszcze nie podałes US faktycznego miejsca zamieszkania.
    Znaczy ukrywasz sie przed urzędem skarbowym. :-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl