  • 11. Data: 2008-08-26 08:03:42
    Temat: Re: kontrola uks
    Od: "saf" <s...@w...pl>

    Taki zarzut jest w protokole, wlasnie sie doczytalam :) czy hotel dla koni
    to dzialalnosc rolnicza? Jak wobec tego powinnam sie zrozliczac? Oprocz
    koni, moja podstawowa dzialalnosc to branza horeca, od wielu wielu lat
    wstecz. Konmi zajelam sie w momencie jak kupilam nieruchomosc rolna i chcac
    nie chcac stalam sie rolnikiem.

  • 12. Data: 2008-08-26 08:20:18
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Liwiusz pisze:
    > W ogóle ciekawi mnie jak wyglądają kontrole w jednoosobowych firmach,
    > typu "układanie glazury", przychodzi inspektor do mieszkania i sadowi
    > się na fotelu, czy też w takich przypadkach kontrola polega bardziej na
    > przyniesieniu dokumentów do US?

    Jeżeli dana firma udostępni miejsce (pomieszczenie, stół, krzesła)
    gdzie można dokonywać czynności kontrolnych (przeglądać spokojnie
    dokumenty itp.) to kontrola wykonywana jest na miejscu. Jeżeli nie, to
    kontrolerzy zabierają dokumenty do urzędu i tam się nimi zajmują.

    Przy czym UKS kontroluje tylko lata zamknięte, więc brak tych dokumentów
    nie powinien wpłynąć na możliwości firmy do kontynuowania działalności.

    Adam Kłobukowski

  • 13. Data: 2008-08-26 08:23:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Adam Kłobukowski pisze:

    > Przy czym UKS kontroluje tylko lata zamknięte, więc brak tych dokumentów
    > nie powinien wpłynąć na możliwości firmy do kontynuowania działalności.

    Pod warunkiem, że aktualnie ktoś nie używa na przykład księgi
    przychodów i rozchodów z zapisami z okresu kontroli :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2008-08-26 08:30:38
    Od: "saf" <s...@w...pl>

    Sa to koszty dotyczace dzialalnosci rolniczej a nie pozarolniczej. Wlasnie
    doczytalam w decyzji, przepraszam, przegapilam. Dzieki Wam wszystkim
    przynajmniej bardzo dokladnie doczytam decyzje:)

  • 15. Data: 2008-08-26 08:47:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 26 Aug 2008 10:03:42 +0200, saf napisał(a):

> [...]
    > wstecz. Konmi zajelam sie w momencie jak kupilam nieruchomosc rolna i chcac

    Tego się można było obawiać. Zacznij od dokładnego przeczytania całego art.
    2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

  • 16. Data: 2008-08-27 07:06:50
    Od: "saf" <s...@w...pl>

    faktycznie, niektóre wykonane prace można nazwac ulepszeniem, niektóre
    "przywróceniem stanu początkowego", co powinnam jednak teraz zrobic? Czy
    powinnam sama podzielic te koszty i w odwołaniu wskazac ktore faktury sa
    remontem a które ulepszeniem, czy powinien się na ten temat wypowiedziec
    jakis fachowiec? Może Uks ma kogos kto to powinien rozdzielic? Czy powinnam
    np. powołać jakiegoś biegłego? Obawiam się że mogę mieć z tym problem, bo
    termin na odwolanie upływa z końcem miesiaca.

    pozdrawiam

    SAF

  • 17. Data: 2008-08-27 07:15:43
    Od: "saf" <s...@w...pl>

    Najpierw przyszli do siedziby firmy, jednak mnie tam czesto nie ma. Nie bylo
    tez osoby ktora moglaby odebrac upowaznienie do przeprowadzenia kontroli.
    Skontaktowali sie wiec telefonicznie i zaprosili do siebie :)
    pozdrawiam
    SAF

  • 18. Data: 2008-08-27 07:29:44
    Od: "saf" <s...@w...pl>

    Mam jeszcze pytanie odnosnie czasu trwania kontroli. Wg ustawy: "Czas
    trwania wszystkich kontroli organu kontroli u przedsiębiorcy w jednym roku
    kalendarzowym nie może przekraczać w odniesieniu do MSP 4 tygodni."Czy jeśli
    kontrola uks trwala od poczatku roku do czerwca to oznacza ze limit na ten
    rok mam już wyczeprany? :)

    pozdrawiam

    SAF