  • 1. Data: 2013-04-02 12:51:50
    Temat: korekta VAT
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam,

    1os.DG,KPiR,VAT ogólny + UE,

    Czy można dokonać korekty VAT od niezapłaconych faktur od przedsiębiorcy
    (dłużnika) który zawiesił działalność gospodarczą?
    Data przetrminowania to 07.2012 a data zawieszenia jego DG to 08.01.2013.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2013-04-03 14:28:26
    Temat: Re: korekta VAT
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Piotr" napisał :
    > Czy można dokonać korekty VAT od niezapłaconych faktur od przedsiębiorcy
    > (dłużnika) który zawiesił działalność gospodarczą?
    > Data przetrminowania to 07.2012 a data zawieszenia jego DG to 08.01.2013.

    Z tego co wyczytałem to zarówno na dzień transakcji jak i korekty dłużnik musi
    być czynnym podatnikiem VAT.
    Stąd kolejne pytanie: czy zawieszenie 1os.DG jest równoznaczne z zaprzestaniem
    bycia czynnym podatnikiem VAT?
    W jaki sposób mogę sprawdzić czy ktoś jest czynnym podatnikiem VAT?

    pozdrawiam
    piotr

  • 3. Data: 2013-04-03 16:05:41
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-04-03 14:28, Piotr pisze:
    > W jaki sposób mogę sprawdzić czy ktoś jest czynnym podatnikiem VAT?
    Należy wystąpić o taką informację do US dłużnika. Koszt 21 zł (chyba, że
    coś się zmieniło).

    Maciek