  • 1. Data: 2003-05-28 22:54:15
    Temat: korekta do korekty?
    Od: "Magdalena Budzynska" <v...@v...pl>

    Witam,
    Co nalezy zrobic w przypadku, gdy do faktury byla wystawiona korekta, a
    pozniej musi byc wystawiona nastepna korekta?
    Dokladnie: faktura wystawiona na 20 pozycji, z 4 pozycji zrezygnowano,
    nastapila korekta faktury. Nastepnie jeszcze z jednej pozycji zrezygnowano i
    nalezy zrobic korekte.
    Czy robi sie korekte do korekty?
    Dziekuje za pomoc.
    Victoria

  • 2. Data: 2003-05-29 00:42:21
    Temat: Re: korekta do korekty?
    Od: maruda <m...@b...pl>

    29.05.2003 00:54, osoba o wdzięcznym nicku 'Magdalena Budzynska', napisała:
> [...]
    > nastapila korekta faktury. Nastepnie jeszcze z jednej pozycji zrezygnowano i

    Z tego, co napisałaś, wynika, że można też zrobić drugą korektę do
    pierwotnej faktury.
    Dokładnie: jeżeli jest to korekta na minus, w stosunku do faktury
    pierwotnej, to jak wyżej. Często stosowane.

    Jeżeli korekta jest na plus, to nowa faktura.

    Korekta do korekty musiałaby dotyczyć błędnej ceny towaru na korekcie.

    Nie komplikujmy zbyt sprawy, jeżeli można ją załatwić dokumentami
    bezpośrednimi.

  • 3. Data: 2003-05-29 06:56:03
    Od: "Magdalena Budzynska" <v...@v...pl>

    Użytkownik "maruda" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego, co napisałaś, wynika, że można też zrobić drugą korektę do
    > pierwotnej faktury.
    > Dokładnie: jeżeli jest to korekta na minus, w stosunku do faktury
    > pierwotnej, to jak wyżej. Często stosowane.

    I co mam potem wpisac w pozycji faktura po korekcie? Mam wpisywac wszystkie
    pozycje oprocz aktualnie korygowanych, mimo tego, ze czesc z nich byla juz
    uprzednio skorygowana?

    Victoria

  • 4. Data: 2003-05-29 07:03:06
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Magdalena Budzynska" <v...@v...pl> napisał w
    wiadomości news:bb4ar7$bnb$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    wszystkie
    > pozycje oprocz aktualnie korygowanych, mimo tego, ze czesc z nich byla juz

    Ja korektę na zwroty towarów robie tylko na zwrot i jest ich czasami dwie
    lub trzy (współpraca z marktami ) i wystawiam tylko na zwrot nie wpisuje
    danych po korekcie .
    Wiola

  • 5. Data: 2003-05-29 07:09:03
    Od: maruda <m...@b...pl>

    29.05.2003 08:56, osoba o wdzięcznym nicku 'Magdalena Budzynska', napisała:
> [...]
    > pozycje oprocz aktualnie korygowanych, mimo tego, ze czesc z nich byla juz

    Chyba coś kręcisz albo ja nie rozumiem.

    Przykład faktury zakupu (bez zmian w cenach):

    1. faktura pierwotna - 20 pozycji
    2. 1 faktura korygująca - 4 pozycje (minus)
    3. 2 faktura korygująca - 2 pozycje (minus)

    Wszystkie faktury korygujące działają, jak faktury sprzedaży. Nie
    rejestruje się więc stanu faktury pierwotnej z uwzględnieniem korekt,
    ale tak, jak w istocie ona wyglądała. Po zarejestrowaniu faktur
    korygujących, stan magazynu gra.

    Dla faktur sprzedaży, korekty działają, jak przychód do magazynu.

  • 6. Data: 2003-05-29 08:05:07
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > rejestruje się więc stanu faktury pierwotnej z uwzględnieniem korekt,
    > ale tak, jak w istocie ona wyglądała. Po zarejestrowaniu faktur

    Tak? To jak skorygujesz następującą sytuację:
    a) faktura pierwotna
    Masło 5 sztuk po 3,50 = 17,50 zł
    b) pierwsza korekta
    BYLO: 5 x 3,50 = 17,50
    WINNO BYC: 5 x 3 = 15,00
    Różnica: -2,50 zł
    c) druga korekta - ma zmienić ilość z 5 na 3 sztuki.
    Wg Twojej teorii:
    BYLO: 5 x 3,50 = 17,50
    WINNO BYĆ: - no właśnie co tu wpiszesz, żeby grało???

    Taki sposób korygowania jest nielogiczny. Pierwsza faktura korygująca
    zmienia istniejacy stan i kolejna faktura korygująca powinna odwoływac się
    już do tego zmienionego stanu (a nie stanu z faktury pierwotnej), tj. w
    podanym wyżej przykładzie:
    c)
    BYLO: 5 x 3 = 15,00
    WINNO BYC: 3 x 3 = 9,00
    Różnica: -6 zł.

    I to jest jedyny logiczny sposób

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 7. Data: 2003-05-29 09:09:32
    Od: "Magdalena Budzynska" <v...@v...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > już do tego zmienionego stanu (a nie stanu z faktury pierwotnej), tj. w

    Dla mnie to tez jest logiczne, ale jak mam teraz wpisac? korekta do faktury
    nr... ale powinnam tez chyba zaznaczyc, ze dotyczy faktury juz
    skorygowanej...
    Pomocy!
    Victoria

  • 8. Data: 2003-05-29 09:30:31
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]

    faktury
    > nr... ale powinnam tez chyba zaznaczyc, ze dotyczy faktury juz

    U nas bywa w takich sytuacjach tak:
    - Faktura korygująca VAT nr .... do faktury VAT nr..... (uwzgl. fakt.kor.
    nr: ....)

    I to wszystko.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 9. Data: 2003-05-29 09:35:26
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Magdalena Budzynska" <v...@v...pl> napisał w
    wiadomości news:bb4ilg$ph8$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    faktury
    > nr... ale powinnam tez chyba zaznaczyc, ze dotyczy faktury juz
    ------------------------
    Jeszcze raz się wtrące do dyskusji .
    Czemu musisz wykazywać stan przed i po korekcie chyba że masz problem bo
    probram lub wzór to jest problem .Ja robie w exelu i tylko na zwrot czyli
    1 te 5 szt.masła po ileść tam -sprzedaż
    a potem zwrot np. raz 3 szt.po ileść zł
    a potem zwrot kolejny 1 szt. po ileść zł.
    Nigdzie nie pokazuje ile było i ile jest po korekcie jest to trudne do
    pilnowania ilości zwrotu ale zgodne z przepisami do wystaw.fak.kor.
    Wiola

  • 10. Data: 2003-05-29 15:44:34
    Od: maruda <m...@g...mm.pl>

    29.05.2003 10:05, osoba o wdzięcznym nicku 'BaLab', napisała:
    > Użytkownik "maruda" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

    Żeby kogoś poprawiać, należy z uwagą przeczytać, co napisał. Powyżej cytat.

    Pozdrowienia.