  • 1. Data: 2003-12-06 19:11:06
    Temat: Komis - jak założyć, jakie dokumenty, jak rozliczać
    Od: "Monika Rowicka" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Chciałabym założyć komis z art. dziecięcymi jednak nie wiem jak taka firma
    działa. W związku z tym mam kilka pytań.
    1. Czy opłaca się być vatowcem, czy konieczna jest kasa fiskalna?
    2. Umowa komisu - czy zawsze trzeba spisywać, jaka opłata skarbowa?
    3. Jakie dokumenty przy prowadzeniu komisu i jak je rozliczać?
    Z góry dziękuję za wszystkie rady.

  • 2. Data: 2003-12-07 20:59:50
    Od: "Jurand" <j...@p...fm>

    Monika Rowicka wrote:
    > Chciałabym założyć komis z art. dziecięcymi jednak nie wiem jak taka
    > firma działa. W związku z tym mam kilka pytań.
    > 1. Czy opłaca się być vatowcem, czy konieczna jest kasa fiskalna?

    Generalnie w ogóle podatków się nie opłaca płacić ;) W tym i VAT.
    Kasa fiskalna staje się koniecznością już po kilku sprzedanych autach.
    Wysoki obrót.

    > 2. Umowa komisu - czy zawsze trzeba spisywać, jaka opłata skarbowa?

    Opłata skarbowa 2%. Chyba, że nie skupujesz auta, tylko pośredniczysz -
    wtedy nie ma opłaty skarbowej.

    > 3. Jakie dokumenty przy prowadzeniu komisu i jak je rozliczać?

    Hmm jak przykażdej innej firmie...

    Jurand.

  • 3. Data: 2003-12-08 08:41:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Dec 2003, Jurand wrote:

    >+ Monika Rowicka wrote:
    >+ > Chciałabym założyć komis
    >+ > z art. dziecięcymi
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    >+ Kasa fiskalna staje się koniecznością już po kilku sprzedanych autach.

    ...sztuk ? Takich plastikowych 5..15 cm długości ? ;)

    >+ Wysoki obrót.

    ...to swoją drogą: jak nie wystartuje w tym roku, to *zakładając*
    że na przyszły rok warunki "KF" będą takie jak w tym - przy 20 kzł
    obrotu i niewielkiej marży nie zarobi na ZUS i koszty :(

    >+ > 2. Umowa komisu - czy zawsze trzeba spisywać, jaka opłata skarbowa?
    >+
    >+ Opłata skarbowa 2%. Chyba, że nie skupujesz auta, tylko pośredniczysz -
    >+ wtedy nie ma opłaty skarbowej.

    Zlituj się.
    1. nie opłata skarbowa, ale PCC
    2. nie zależy od rodzaju umowy, tylko od tego kto sprzedaje lub
    wstawia do komisu - nie jest przypadkiem tak, że komisant musi
    pobrać PCC od sprzedającego, mimo że to nie jego podatek ?
    3. PCC jest od 1000 zł wzwyż, ile "towarów dziecięcych" (i to
    używanych) się na to łapie ? I dlaczego tylko auta ? ;)

    >+ > 3. Jakie dokumenty przy prowadzeniu komisu i jak je rozliczać?
    >+
    >+ Hmm jak przykażdej innej firmie...

    ...zakładając oczywiscie że "każda inna firma" wystawia faktury
    VAT-KOMIS :) (pamiętając o większej ilości *koniecznych* kopii !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-12-08 19:16:23
    Od: "jurek" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > 3. PCC jest od 1000 zł wzwyż, ile "towarów dziecięcych" (i to
    > używanych) się na to łapie ? I dlaczego tylko auta ? ;)

    Umowy komisowe zwolnione są z Podatku od Czynności Cywilnoprawnych
    Jurek

  • 5. Data: 2003-12-08 22:41:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Dec 2003, jurek wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Umowy komisowe zwolnione są z Podatku od Czynności Cywilnoprawnych

    Hm... może będę musiał wleźć pod stół :[, niemniej poproszę
    o objaśnienie: chodzi o samą umowę komisu czy umowę sprzedaży
    której ów komis dotyczy ? Bo że samo zlecenie (komis)
    to niewątpliwie :)
    Że to nie komisant odpowiada za ew. PCC już widzę :) (dokładniej
    to widzę że nie widzę nakazu :)) tak że pytałem bezzasadnie, ale
    wg KC umowa komisu jest "zleceniem sprzedaży lub zakupu".
    A sprzedaż pod PCC jak najbardziej podlega...
    Wynikałoby z tego że jeśli jest PCC - to płaci go:
    - nabywca jeśli jest przedsiębiorcą "...do przerobu lub
    sprzedaży"
    - obie strony solidarnie w pozostałych przypadkach

    Czy *jednak* nie PCC a "opłata skarbowa" ??
    Bo zaczynam tracić koordynację relacji między podatkami... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-12-10 19:09:03
    Od: "jurek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
> [...]
    >
    > Czy *jednak* nie PCC a "opłata skarbowa" ??
    > Bo zaczynam tracić koordynację relacji między podatkami... :)

    Wyjasnienia zawarte sa w pismie Ministerstwa Finansow znak LK-1588/LM/JB/02
    z dnia 14.10.2002 r.
    Zainteresowani dotrą do tego pisma, chociazby w US.
    Ponadto opublikowano je w Serwisie Podatkowym Nr 9 (93) z 10.09.2003r. wyd.
    GOFIN
    J.