  • 1. Data: 2003-12-06 22:02:28
    Temat: Sprzedaż niematerialna online i rozliczenie
    Od: "Adam" <a...@i...s.p.am.net>

    Witam!

    Planuje otworzyć sklep w którym byłyby oferowane pewne produkty
    niematerialne (powiedzmy,
    że ebooki) dostępne (natychmiast po dokonaniu płatności) dla klientów
    krajowych i zagranicznych.

    Płatność tylko kartą kredytową (najprawdopodobniej autoryowana via VeriSign)
    oraz
    dodatkowo dla klientów krajowych mtransfer i w przyszłości płacę z Inteligo.

    W związku z czym mam kilka pytań.
    1. Czy można uniknąć wysyłania faktur/rachunków (przynajmniej do
    zagranicznych kontrachentów) ,
    czyli czy wystarczy za potwierdzenie operacji wydruk dokonanej płatności
    bankowej a dla klienta
    co ala INVOCES (drukowalna/online "faktura" bez podpisu).
    2. Jesli płatność będzie tylko tymi metodami czy zapobiega to podleganiu
    pod kasę fiskalną (po
    przekroczeniu limitu.)

    To na razie wszystkie pytania co mi przyszły do głowy.

    Dziękuje bardzo z góry za życzliwe odpowiedzi.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-12-06 22:55:57
    Temat: Re: Sprzedaż niematerialna online i rozliczenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Dec 2003, Adam wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ 2. Jesli płatność będzie tylko tymi metodami czy zapobiega to podleganiu

    Karta nie, przelewy (a mTransfer i Płacę z Inteligo to IMO przelew) tak.
    Czyli "wpadniesz" :] z powodu kart.
    No i zapodany stan jest "na dziś", a jak będzie wyglądało
    później rozporządzenie "zwalniające z kasy"... któż to wie ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-12-09 08:21:28
    Od: "Adam" <a...@i...s.p.am.net>

    Witam

    > Czyli "wpadniesz" :] z powodu kart.
    > No i zapodany stan jest "na dziś", a jak będzie wyglądało
    > później rozporządzenie "zwalniające z kasy"... któż to wie ?

    Dziekuje za informacje ukazującą kolejne mało przemyślane ustawodastwo w PL
    ;>
    Ale cóż będe się martwić kiedy obrot przekroczy 20000.

    Pozdrawiam Adam.

  • 4. Data: 2003-12-09 08:22:01
    Od: "Adam" <a...@i...s.p.am.net>

    Witam

> [...]
    > później rozporządzenie "zwalniające z kasy"... któż to wie ?

    Dziekuje za informacje ukazującą kolejne mało przemyślane ustawodastwo w PL
    Ale cóż będe się martwić kiedy obrot przekroczy limit.

    Pozdrawiam Adam.

  • 5. Data: 2003-12-10 08:44:08
    Od: "WWWojtas" <o...@S...onet.pl>

    Nie zawsze. Ja właśnie przeprowadziłem taką sprawę z jednymi rewidentami i
    mam zwolnienie z kas i płatność kartą :)
    Nie da się tego na pewno zrobić we wszystkich przypadkach, ale mi się udało.

    WWWojtas

  • 6. Data: 2003-12-10 09:49:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Dec 2003, WWWojtas wrote:

    >+ > > Czyli "wpadniesz" :] z powodu kart.
    >+ Nie zawsze. Ja właśnie przeprowadziłem taką sprawę z jednymi
    >+ rewidentami i mam zwolnienie z kas i płatność kartą :)

    Ale "zwolnienie z kas" masz *z innego tytułu* niż "płatność
    przelewem", jak rozumiem ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-12-10 13:40:19
    Od: "WWWojtas" <o...@S...onet.pl>

    > Ale "zwolnienie z kas" masz *z innego tytułu* niż "płatność
    > przelewem", jak rozumiem ?
    Nie rozumiem chyba pytania. Powiem inaczej. Mam płatności kartą płatniczą
    online i nie mam obowiązku stosowania kasy fiskalnej.

    PS. Pytałem Ciebie o linka do UOPD na 2004 na podatki.pl - mógłbyś? ;) Nie
    mogę znaleźć...

    WWWojtas

  • 8. Data: 2003-12-10 19:02:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ Nie rozumiem chyba pytania. Powiem inaczej. Mam płatności kartą płatniczą
    >+ online i nie mam obowiązku stosowania kasy fiskalnej.

    To ja też pytanie postawię inaczej:
    A z jakiego tytułu masz zwolnienie z kasy ?

    >+ PS. Pytałem Ciebie o linka do UOPD na 2004 na podatki.pl - mógłbyś? ;) Nie
    >+ mogę znaleźć...

    Wydawało mi się że już się tłumaczyłem: mój błąd, dałem się
    zwieść faktowi że *niektóre* zmiany z dopiskiem "obowiązuje
    od 1.I.2004" są tam ujęte. Ale tylko "do października",
    właściwej ustawy tam nie widzę :(
    Zresztą z tego powodu (zadowolony czytając tekst z owego
    adresu) nie mogłem nijak zajarzyć o co chodzi z wyłączeniem
    managerów z "osobistych" :) :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2003-12-11 08:23:52
    Od: "WWWojtas" <o...@S...onet.pl>

    > To ja też pytanie postawię inaczej:
    > A z jakiego tytułu masz zwolnienie z kasy ?
    Odpowiednie PKWIU.

    > Wydawało mi się że już się tłumaczyłem: mój błąd, dałem się
    > zwieść faktowi że *niektóre* zmiany z dopiskiem "obowiązuje
    > od 1.I.2004" są tam ujęte. Ale tylko "do października",
    Ponawiam pytanie: gdzie tę ch...rną ustawę można znaleźć? :)

    WWWojtas

  • 10. Data: 2003-12-11 11:44:43
    Od: "Adam" <a...@i...s.p.am.net>

    Witam!

    > Odpowiednie PKWIU.

    Czy możesz zdradzić jaki numer PKWIU?
    Czy trzeba pisać o zgodę na zwolnenie z kasy fiskalnej?
    I czy ma znaczenie podmiot autoryzujący transakcje, tzn. czy nie będzie
    miało
    wpływu na to zwolnienie jeśli będzi to firma zagraniczna (konkretnie
    VeriSign)?

    Jeśli nie możesz lub nie chcesz odpoweidzieć na grupie to proszę o list na
    priva
    (tylko wytnij z adresu co trzeba) :)

    Pozdrawiam.