  • 1. Data: 2003-12-06 18:54:25
    Temat: czy to jest legalne?
    Od: "NN" <m...@w...pl>

    fima X kupuje od firmy Y towar.
    pan y, pracownik firmy Y dostaje (on nie firma) 10% od wartości zakupu.
    czy to jest legalne? w końcu pan y działa na szkode własnej firmy wibierając
    nie koniecznie najlepszą ofertę dla swojej firmy ale dobrą dla siebie

  • 2. Data: 2003-12-08 08:25:55
    Temat: Re: czy to jest legalne?
    Od: "WAM" <n...@n...nomail.com.pl>

    "NN" <m...@w...pl> napisał

> [...]
    wibierając
    > nie koniecznie najlepszą ofertę dla swojej firmy ale dobrą dla siebie

    Czytam, czytam, czytam... Hmmm.
    Cos pokreciles? Czy ja zle czytam?
    Ze niby pan y dziala na szkode bo doprowadzil do sprzedazy towaru dla firmy
    X?

    Hmmm

    WAM

    --
    www.nadmorze.pl

  • 3. Data: 2003-12-08 08:37:50
    Od: Tomek <m...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-12-06 19:54, Użytkownik NN napisał:
> [...]
    > nie koniecznie najlepszą ofertę dla swojej firmy ale dobrą dla siebie

    Znaczy się pan y dostaje od firmy Y prowizję od sprzedanego towaru.
    Co w tym dziwnego?

    Tomek

  • 4. Data: 2003-12-08 11:03:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Dec 2003, WAM wrote:

> [...]
    >+ Czytam, czytam, czytam... Hmmm.
    >+ Cos pokreciles? Czy ja zle czytam?
    >+ Ze niby pan y dziala na szkode bo doprowadzil do sprzedazy towaru

    ...za cenę przywyższającą dajmy na to wartość towaru lub usługi
    o dajmy na to 40% "przeciętne ceny". Oczywiście z powodu superhyperjakości
    produktu, samo się rozumie :)
    Tam było: "niekoniecznie najlepszą ofertę"... :)

    >+ Hmmm

    Hm... :)
    (a ja tam nie wiem co ma znaczyć "legalne" :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-12-08 13:21:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Dec 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+ >+ > fima X kupuje od firmy Y towar.
    >+ >+ > pan y, pracownik firmy Y dostaje (on nie firma) 10% od wartości zakupu.
    [...]
    >+ >+ Czytam, czytam, czytam... Hmmm.
    >+ >+ Cos pokreciles? Czy ja zle czytam?
    [...]
    >+ Tam było: "niekoniecznie najlepszą ofertę"... :)

    hm... chyba rzeczywiście strony są miejscami pozamieniane :)
    (i ja też nie doczytałem !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-12-08 22:40:26
    Od: "..alda.." <a...@a...wp>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > [...]
    > [...]
    >
    > hm... chyba rzeczywiście strony są miejscami pozamieniane :)
    > (i ja też nie doczytałem !)

    tez moze byc ok, w przypadku gdy firma Y ma ten sam towar w dwoch jakosciach
    i dwoch cenach [ i kupuje w dwoch cenach] a pan Y sprzeda towar 1 jakosci po
    cenie towaru 2 jakosci, albo inna sytuacja: moze tez dac spory rabat ktory
    klientowi sie nie nalezal [bo np firma Y daje rabaty na innych warunkach],
    za takie postepowanie pan Y dostal 10% w kieszen czyli łapówke mowiac po
    imieniu, a firma Y zarobila mniej niz mogla zarobic....

    w przypadku gdy w kieszen dostaje pracownik firmy ktora kupila towar to
    sadze ze to tez sie nazywa jakos tak podobnie;)
    pozdrawiam
    alda

  • 7. Data: 2003-12-13 20:37:39
    Od: "NN" <m...@w...pl>

> [...]
    wibierając
    > nie koniecznie najlepszą ofertę dla swojej firmy ale dobrą dla siebie
    tak poplątałem, chodziło mi o sytuacje gdy pracownik firmy kupującej dostaje
    za zakup pieniądze na swoje prywatne konto od firmy od której towar kupuje
    po zawyżonej cenie

  • 8. Data: 2003-12-20 15:16:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Dec 2003, NN wrote:
    [...]
    >+ tak poplątałem, chodziło mi o sytuacje gdy pracownik firmy kupującej dostaje
    >+ za zakup pieniądze na swoje prywatne konto od firmy od której towar kupuje
    >+ po zawyżonej cenie

    ...to jeszcze chyba trzeba wiedzieć co rozumiesz przez "nielegalność" :)
    - uznanie za przestępstwo (z rozróżnieniem na ścigane
    z urzędu i na wniosek)
    - dające podstawę do roszczeń (IMHO to NIE jest "nielegalność", ale...)

    No i chyba NTG - raczej na .prawo a nie .podatki :)

    pozdrowienia, Gotfryd