  • 11. Data: 2005-02-17 08:04:40
    Temat: Re: koszty a fp i fgśp
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/16/2005 10:34 PM, Użytkownik Maddy napisał:

    > [ciach kolejne wodolejstwo zupełnie nie związane z tematem]
    >
    > Bosz..
    > Gość pytał o podatkowe ujęcie kosztów.
    > Ty mu odpowiedziałeś że "w miesiącu zarachowania".
    > Co ma do tej bzdury fakt jakie sie prowadzi księgi? Jak bys ich nie
    > prowadził, to co odpowiedziałes jest bzdurą z punktu widzenia logiki i
    > języka polskiego, nie rachunkowości (no tam też, bo jest niewykonalne
    > ale nie o to chodziło).
    >
    > Przestań lać wodę, poczytaj słownik języka polskiego.

    Dla mnie "zarachować" oznacza "ująć w księgach". Z punktu widzienia KH i
    PKPiR nie jest to całkiem to samo. Widocznie dla księgowych w
    kujawsko-pomorskim nieważne są zwyczaje zawodowe tylko definicje słownikowe.

    --
    gefragt

  • 12. Data: 2005-02-17 08:12:10
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/16/2005 10:33 PM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Tia... no ja wymagam doszkolenia:
    > ++++++
    > Art. 24. 1. U podatników, którzy zgodnie z obowiązującymi ich
    > zasadami rachunkowości sporządzają sprawozdanie finansowe,
    > za dochód z działalności gospodarczej uważa się dochód
    > wykazany na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg [...]
    > ------
    >
    > Jak to się ma do twojego twierdzenia ?

    Ano tak, że w KH księguje się koszty bez względu na to czy są KUP czy
    nie dopiero na podstawie zaksięgowanych, zarachowanych, ujętych w
    księdze kosztów i przychodów dokonuje się pozaksięgowo wyłączeń i
    włączeń przychodów i kosztów do celów podatkowych. Madzieńka proces ten
    też nazywa zarachowaniem, ja nie. No i w konsekwencji dlatego też w jej
    mniemaniu reprezentuję okaz ćwierćinteligenta i chronicznego uparciucha.

    --
    gefragt

  • 13. Data: 2005-02-18 20:03:44
    Od: "daryusz" <d...@g...pl>

    az sie boje poprawiac osobe Maddy, ktora napisala:

    > Czy składki na FP i FGSP są okreslone w tej ustawie?
    > Wydaje mi sie że nie są i że FP i FGŚP księguje się wg. okresu ktorego
    > dotyczą, czyli po staremu. Ale nie jestem pewna.

    SA (bez kropek)

    daryusz

  • 14. Data: 2005-02-19 10:27:27
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> wrote in message

    > Nie zgadzam się. Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Art. 16 ust 1 pkt
    > 57a updp nie dotyczy tych "składek" bo nie są one określone w ustawie z
    > 13-10-1998. Art. 16 ust 1 pkt 40 nie dotyczy składek od normalnych
    > wynagrodzeń.

    a co z art. 16 ust. 7d ustawy o PDOP??
    Mnie wychodzi, że wszystkie składki obciążające pracodawcę idą w KUP w
    miesiącu zapłaty.

    Magdi