  • 1. Data: 2003-05-05 10:07:08
    Temat: koszty aktu notarialnego do duzej ulgi budowlanej
    Od: Janek Babranek <w...@f...polbox.pl>

    Witam
    Wlasnie wrocilem z US... i okazalo sie ze nie moge doliczyc kosztow aktu
    notarialnego do duzej ulgi budowlanej poniewaz nie mam faktury VAT.. a
    notariusz mowil ze do odliczenia faktura jest niepotrzeban ..
    Jak to jest czy moge odlcizyc? na akcie sa wszystkie wydatki szczególowo
    wyliczone?
    Podobno mozna .... ktos moze ma podstawe prawna? ...bede musial napisac
    odwolanie.... a nie wiem na co sie powolac :(
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-05-05 10:41:45
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > notariusz mowil ze do odliczenia faktura jest niepotrzeban ..
    > Jak to jest czy moge odlcizyc? na akcie sa wszystkie wydatki szczególowo

    Z tego co pamietam, mozna odliczac tylko rzeczy kupowane u platnikow
    VAT. Czy notariusz jest takim platnikiem ? Jesli tak, to powinien ci
    wystawic fakture.

  • 3. Data: 2003-05-05 11:29:20
    Od: Janek Babranek <w...@f...polbox.pl>

    > Z tego co pamietam, mozna odliczac tylko rzeczy kupowane u platnikow
    > VAT. Czy notariusz jest takim platnikiem ? Jesli tak, to powinien ci
    > wystawic fakture.

    Najsmieszniejsze jest to ze niektore urzedy nie wymagaja tej faktury na
    akt i mozna doliczyc do ulgi...a moj nie..
    Ktos ma moze podstawe prawna dzieki ktorej moglbym odzyskac moje pieniadze?

  • 4. Data: 2003-05-05 15:25:35
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co pamietam, mozna odliczac tylko rzeczy kupowane u platnikow
    > VAT. Czy notariusz jest takim platnikiem ? Jesli tak, to powinien ci
    > wystawic fakture.

    Notariusz jest platnikiem VAT i do taksy notarialnej jest doliczany podatek
    VAT.
    Przy okazji podpisywania aktu notarialnego pobierane sa takze zazwyczaj
    oplaty sadowe za wpis wlasnosci itp. rzeczy, a one juz nie sa opodatkowane
    podatkiem VAT.

    marekz