  • 1. Data: 2006-08-23 11:36:39
    Temat: koszty dostosowania mieszkania do najmu
    Od: "News" <a...@i...pl>

    Witam wszystkich.
    słyszałem ze weszła jakaś ustawa pozwalająca odliczyc od zysków
    (przyszłych? ) koszty poniesione na dostosowanie mieszkanie do najmu. w moim
    rozumieniu jest wiec tak
    1. kupuje mieszkanie do remontu
    2. remontuje
    3.wynajmuje jednak nie płace podatku bo na dzieńdobry mam strate ?
    czy tak to działa ? wiecie moze gdzie jest ta ustawa bo jakoś nie moge
    znalesc

    Pzdr.

  • 2. Data: 2006-08-24 04:19:22
    Temat: Re: koszty dostosowania mieszkania do najmu
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    News wrote:
    > Witam wszystkich.
    > słyszałem ze weszła jakaś ustawa pozwalająca odliczyc od zysków
    > (przyszłych? ) koszty poniesione na dostosowanie mieszkanie do najmu.

    Nie słyszałem

  • 3. Data: 2006-08-24 09:25:47
    Od: "News" <a...@i...pl>

    "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> wrote in message
    > Nie słyszałem

    No ja tak słyszałem przelotnie gdzieś w radiu czy TV i teraz szukam. jedyne
    co mi sie udało znaleść to to :
    http://podatki.pl/artykuly/14_256.htm

  • 4. Data: 2006-08-24 09:29:27
    Od: "IC" <m...@p...com>

    Jeśli w umowie najmu zawrzesz paragrafy mówiące o dostosowaniu mieszkania, w
    tym i remontu oraz wyposażenia do potrzeb wynajmującego to wszystko co
    wymienione w umowie może stanowić koszt. Tak mi powiedziano w US.

  • 5. Data: 2006-08-24 10:19:47
    Od: "News" <a...@i...pl>

    "IC" <m...@p...com> wrote in message
> [...]
    > mieszkania, w tym i remontu oraz wyposażenia do potrzeb wynajmującego
    > to wszystko co wymienione w umowie może stanowić koszt. Tak mi

    OK zgadza sie. . ale ja zakładam taką sytuacje
    1. kupuje mieszkanie do remontu
    2. remontuje
    3. wynajmuje.

    To co piszesz to by dotyczyło jak by punkty 2 i 3 byly odwrotnie.
    W remont zostalo włozone kilkadziesią tysiecy wiec wolalbym je jakoś
    "odzyskac"

  • 6. Data: 2006-08-24 10:32:56
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-08-2006 o 12:19:47 News <a...@i...pl> napisał:

    > "IC" <m...@p...com> wrote in message
    >
    > OK zgadza sie. . ale ja zak?adam tak? sytuacje
    > 1. kupuje mieszkanie do remontu
    > 2. remontuje
    > 3. wynajmuje.
    >
    > To co piszesz to by dotyczy?o jak by punkty 2 i 3 byly odwrotnie.
    > W remont zostalo w?ozone kilkadziesi? tysiecy wiec wolalbym je jako?
    > "odzyskac"

    Chyba na KPiR możesz te koszty ujać bo ewidentnie służą uzyskaniu
    przychodu?

  • 7. Data: 2006-08-28 19:01:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Aug 2006, News wrote:

    > OK zgadza sie. . ale ja zakładam taką sytuacje
    > 1. kupuje mieszkanie do remontu
    > 2. remontuje

    To podnosi wartość mieszkania. Kosztem nie jest :) (patrz nizej)

    > 3. wynajmuje.
    >
    > To co piszesz to by dotyczyło jak by punkty 2 i 3 byly odwrotnie.
    > W remont zostalo włozone kilkadziesią tysiecy wiec wolalbym je jakoś
    > "odzyskac"

    Czy przy najmie "nieDG" jest dopuszczalna amortyzacja?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2006-08-29 08:46:03
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Czy przy najmie "nieDG" jest dopuszczalna amortyzacja?

    a co wskazuje, że nie jest dopuszczalna?

    g.

  • 9. Data: 2006-08-29 19:57:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Aug 2006, gonia wrote:

    > a co wskazuje, że nie jest dopuszczalna?

    ...lenistwo podatnika ;)
    (już doczytałem: jest "wykorzystywane przez podatnika na potrzeby zwišzane
    z prowadzonš przez niego działalnoœciš gospodarczš albo oddane do używania
    na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub umowy okreœlonej w art. 23a pkt 1")

    pzdr, Gotfryd