  • 1. Data: 2004-01-18 08:24:56
    Temat: kotekta Vat i PIT-5 za 11/2003
    Od: "N." <n...@b...pl>

    Muszę zrobić korektę VAT 7 i PIT-5 gdyż nie uwzględniłam mojej faktury
    sprzedaży na 400zł netto w listopadzie. Czy coś mi grozi? Kara, kontrola?
    Trochę się boję, że samo wyjaśnienie nie wystarczy :( Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-01-18 19:42:13
    Temat: Re: kotekta Vat i PIT-5 za 11/2003
    Od: "xxx" <c...@p...onet.pl>

    Moim zdaniem najlepiej jest napisać wyjaśnienie, w którym jako powód
    niezaliczenia faktury poda się niedopatrzenie.
    W tym samym piśmie należy zamieścić prośbę o niekaranie, oraz wyrazić czynny
    żal z powodu zaistniałego błędu.
    Może to, choć nie musi spowodować odstąpienia od procedury karnej-skarbowej.

  • 3. Data: 2004-01-19 13:25:44
    Od: "sly" <w...@p...onet.pl>

    > Muszę zrobić korektę VAT 7 i PIT-5 gdyż nie uwzględniłam mojej faktury
    > sprzedaży na 400zł netto  w listopadzie. Czy coś mi grozi? Kara, kontrola?
    > Trochę się boję, że samo wyjaśnienie nie wystarczy :( Pozdrawiam.

    * hm..nie powinnaś się obawiać. należy szybciutko zrobić korektę i uregulować
    różnicę wraz z odsetkami. każdy podatnik ma prawo do korekty przed
    nastąpieniem kontroli z US. karalne jest za to złożenie deklaracji w
    pózniejszym terminie.*

  • 4. Data: 2004-01-19 13:36:00
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <1...@n...onet.pl>, sly wrote:

> [...]
    > różnicę wraz z odsetkami. każdy podatnik ma prawo do korekty przed
    > nastąpieniem kontroli z US. karalne jest za to złożenie deklaracji w

    Nie jest karalne... ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2004-01-19 13:48:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Nie jest karalne... ;)

    A może jednak jest?
    Polecam zwłaszcza § 4.

    Kodeks Karny Skarbowy:

    "Art. 56.
    § 1. Podatnik, który składając organowi podatkowemu lub płatnikowi
    deklarację lub oświadczenie, podaje nieprawdę lub zataja prawdę albo nie
    dopełnia obowiązku zawiadomienia o zmianie objętych nimi danych, przez
    co naraża Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego na
    uszczuplenie podatku, podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo
    karze pozbawienia wolności do lat 2, albo obu tym karom łącznie.
    § 2. Jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie jest małej
    wartości, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1
    podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych.
    § 3. Jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie nie przekracza
    ustawowego progu, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1
    podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.
    § 4. Karze określonej w § 3 podlega także ten podatnik, który mimo
    ujawnienia przedmiotu lub podstawy opodatkowania nie składa w terminie
    organowi podatkowemu lub płatnikowi deklaracji lub oświadczenia."

    Maddy z premedytacją niszcząca słodki stan niewiedzy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-01-19 13:57:33
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bugnat$jo7$1@nemesis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:

    > A może jednak jest?
    > Polecam zwłaszcza § 4.

    Nie, ja polemizuję z dosłownym stwierdzeniem, że złożenie korekty
    deklaracji po rozpoczęciu kontroli jest karalne. W sensie - idziesz z
    deklaracją, pani w okienku patrzy i łup - kara za to, że przyniosłaś
    deklarację. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 7. Data: 2004-01-19 14:09:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > deklaracji po rozpoczęciu kontroli jest karalne. W sensie - idziesz z
    > deklaracją, pani w okienku patrzy i łup - kara za to, że przyniosłaś

    No ja zrozumiałam że chodzi o deklarację "po terminie".
    I z zasady nikogo nie łupia przy okienku. ;-) Za nic ;-)

    maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-01-19 14:33:08
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    sly wrote:

> [...]
    > uregulować różnicę wraz z odsetkami. każdy podatnik ma prawo do
    > korekty przed nastąpieniem kontroli z US. karalne jest za to złożenie

    + "czynny żal"

  • 9. Data: 2004-01-20 10:14:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Jan 2004, xxx wrote:

    wKF: możesz pisać "pod" cytatem ? :)

> [...]
    >+ niezaliczenia faktury poda się niedopatrzenie.
    >+ W tym samym piśmie należy zamieścić prośbę o niekaranie, oraz wyrazić czynny

    Zgoda.

    >+ Może to, choć nie musi spowodować odstąpienia od procedury karnej-skarbowej.

    A dlaczego "nie musi" ??
    Ordynacja to pies ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd