  • 11. Data: 2004-04-17 21:02:13
    Temat: Re: kratka-VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Apr 2004, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >+ Hello Borszczuk,
    [...]
    >+ > Przegapiles cud wzor na ladownosc, ktory trafia wiekszosc osobowek z krata.
    [...]
    >+ Ale nie zauważyłem 'multum razy' pytania o prawa nabyte...

    Straciłem wątek czy pytanie było o VAT od paliwa ?
    Bo do *paliwa* to "praw" chyba jeszcze nie nabyłeś ? ;)
    (powinno być pewnikiem: ";(" !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-04-17 21:16:43
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-17 22:31, Użytkownik Borszczuk napisał:

    > Przegapiles cud wzor na ladownosc, ktory trafia wiekszosc osobowek z krata.
    > Jesli masz taki pojazd to przegrzeb archiwum grupy a znajdziesz multum razy.

    1. Wzor dotyczy odliczania benzyny.
    2. Ustawa obowiazuje od 1 maja. Z wyjatkiem leasingu gdy starrt wypada
    20 kwietnia.

    Kazdy dealer sprzedaje samochody ciezarowe do zarejestrowania w
    kwietniu, ida jak buleczki. Czyzbysmy obserwowali nabijanie polowy
    Polski w balona ?
    ---

  • 13. Data: 2004-04-17 21:16:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Saturday, April 17, 2004, 11:02:13 PM, you wrote:

    > Straciłem wątek czy pytanie było o VAT od paliwa ?

    O VAT od paliwa.

    > Bo do *paliwa* to "praw" chyba jeszcze nie nabyłeś ? ;)
    > (powinno być pewnikiem: ";(" !)

    Nie nabyłem i nie nabędę.
    Chodziło mi ochronę prawa do odliczania VATu od paliw.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2004-04-17 22:57:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Apr 2004, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >+ Hello Gotfryd,
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Nie nabyłem i nie nabędę.
    >+ Chodziło mi ochronę prawa do odliczania VATu od paliw.

    .."to se ne da". Chyba.
    Bo w takim układzie powinno być chronione prawo do niepłacenia
    VATu od paliw (i czegokolwiek innego), w końcu VAT wprowadzono
    względnie niedawno :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 15. Data: 2004-04-17 23:52:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Sunday, April 18, 2004, 12:57:23 AM, you wrote:

    > .."to se ne da". Chyba.
    > Bo w takim układzie powinno być chronione prawo do niepłacenia
    > VATu od paliw (i czegokolwiek innego), w końcu VAT wprowadzono
    > względnie niedawno :]

    Ależ ja nie żądam nieobejmowania podatkiem VAT paliw.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2004-04-18 08:08:07
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-18 00:57, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Bo w takim układzie powinno być chronione prawo do niepłacenia
    > VATu od paliw (i czegokolwiek innego), w końcu VAT wprowadzono
    > względnie niedawno :]

    Przede wszystkim lamana jest generalna zaasada VAT-u:
    Jesli zostal naliczony DO CZEGOKOLWIEK - ma sie prawo go odliczyc. KROPKA.

    Niestety rowniez nne kraje, uwazane za praworzadne, tez uwazaja ze
    pieniadz nie smierdzi.
    ---

  • 17. Data: 2004-04-18 12:45:24
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    czeslaw wrote:

    > 1. Wzor dotyczy odliczania benzyny.

    Wzor dotyczy okreslenia czy dany pojazd jest ciezarowy czy nie
    w swietle ustawy. A to sie przeklada potem na odliczanie VATu,
    w tym rowniez od paliw (nie od benzyny) - przeczytaj ustawe.

    > 2. Ustawa obowiazuje od 1 maja. Z wyjatkiem leasingu gdy starrt wypada
    > 20 kwietnia.

    Co boli tylko tych ktorzy leasinguja pojazdy nie spelniajace wzoru.

    > Kazdy dealer sprzedaje samochody ciezarowe do zarejestrowania w
    > kwietniu, ida jak buleczki.

    Ciezarowe czy z homologacja ciezarowa? Bo jesli to drugie to patrz
    wzor i wtedy wiadomo czy ciezarowy czy nie.

    > Czyzbysmy obserwowali nabijanie polowy Polski w balona ?

    Z polowa to bym nie przesadzal, ale raczej na pewno nabijani sa Ci ktorzy
    wierza w reklamy firm leasingowych "odpis vatu tylko do konca kwietnia".

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 18. Data: 2004-04-18 18:04:10
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-18 14:45, Użytkownik Borszczuk napisał:

    > Wzor dotyczy okreslenia czy dany pojazd jest ciezarowy czy nie
    > w swietle ustawy. A to sie przeklada potem na odliczanie VATu,
    > w tym rowniez od paliw (nie od benzyny) - przeczytaj ustawe.

    1. Latwiej poowiedziec niz zrobic. Nie bylo jej nawet nas stronach
    URM-u. Nie zdziwlibymn sie gdyby celowo sie nie spieszyli.
    2. Co bo benzyny - slusznie. Mialem na mysli paliwa.

    > Ciezarowe czy z homologacja ciezarowa? Bo jesli to drugie to patrz
    > wzor i wtedy wiadomo czy ciezarowy czy nie.

    Chyba sie spieszylem z odpisywaniem bo zaczalem uzywac skrotow myslowych.
    1. samochod z homologacja ciezarowa to dla mnie samochod ciezarowy.
    Jesli nie to jaki ?

    > Z polowa to bym nie przesadzal, ale raczej na pewno nabijani sa Ci ktorzy
    > wierza w reklamy firm leasingowych "odpis vatu tylko do konca kwietnia".

    Firmy leasingowe to jedno, ale SPRZEDAWCY (dealerzy) mowia ze owszem -
    leasing najpozniej do 19 kwietnia ale ZAKUP do 30/04. Chyba nie klamia,
    hmm ?

    A jesli zarejestruje nawet 30 kwietnia KUPIONY samochod z homologacja
    ciezarowa czyli dla mnie 'ciezarowy' to od maja oczywiscie paliwa nie
    odlicze, ale VAT od zakupu wozu juz bedzie odliczony, nawet gdybym mial
    go powoli odbierac miesiac po miesiacu, nie ?
    ---

  • 19. Data: 2004-04-18 18:59:35
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    czeslaw wrote:

    > 1. Latwiej poowiedziec niz zrobic. Nie bylo jej nawet nas stronach
    > URM-u. Nie zdziwlibymn sie gdyby celowo sie nie spieszyli.

    Oj, byla. Sznurka nie pamietam w tym momencie ale na grupie to czesty
    temat, wiec gugle pomocne bedzie jak sadze, albo dzienniki ustaw.

    > Chyba sie spieszylem z odpisywaniem bo zaczalem uzywac skrotow myslowych.
    > 1. samochod z homologacja ciezarowa to dla mnie samochod ciezarowy.
    > Jesli nie to jaki ?

    Jak do odpisu VATu z paliwa to poki co nawet homologacja ciezarowa nie
    pomaga od maja jak pojazd nie spelnia warunku maks. ladownosci
    367 + liczba miejsc * 68 (kg)

    > Firmy leasingowe to jedno, ale SPRZEDAWCY (dealerzy) mowia ze owszem -
    > leasing najpozniej do 19 kwietnia ale ZAKUP do 30/04. Chyba nie klamia,
    > hmm ?

    Nie, nie klamia. Umowa leasingowa musi byc podpisana do 19ego - zakup to
    juz zmartwienie firmy leasingowej, nie Twoj. Aczkolwiek jak nie wiesz
    ze 19-sty datą magiczna, to nie licz ze Cie ktos z firmy leasingowe
    o tym uprzedzi.

> [...]
    > odlicze, ale VAT od zakupu wozu juz bedzie odliczony, nawet gdybym mial
    > go powoli odbierac miesiac po miesiacu, nie?

    Nie dam sobie nic uciac czy musisz go rejestrowac nawet. Kupiles - masz
    fakture kwietniowa - odliczasz.

  • 20. Data: 2004-04-18 20:05:17
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-18 20:59, Użytkownik Borszczuk napisał:

    > Nie dam sobie nic uciac czy musisz go rejestrowac nawet. Kupiles - masz
    > fakture kwietniowa - odliczasz.

    Bardzo sluszna uwaga. Niemniej wydaje mi sie ze dobrze bedzie jak bedzie
    w STrwalych przed 1 majem a do tego chyba powinien jezdzic. Czasem takie
    duperele ratuja skore. Ciekawi mnie tylko czy musze sie
    zglaszac/rejestrowac w USkarbowym jesli nie odciagam VATu od paliwa.
    Tego sie jeszcze nie doszukalem.
    ---