  • 1. Data: 2008-05-28 12:41:26
    Temat: kredyt> budowa> sprzedaż mieszkania w celu spłaty > co z podatkiem
    Od: "Marian" <m...@w...pl>

    Witam

    1.
    W 2007 roku wziąłem kredyt na budowę domu
    w 2008 skończę budowę ,przeprowadzę się do wybudowanego domu i
    będę chciał wtedy sprzedać mieszkanie (kupione w 2005) i z uzyskanych
    środków spłacić część kredytu

    Czy zapłacę podatek?

    2.
    Sprawę teraz utrudnię : )
    jak sprawy się będą miały jeżeli mieszkanie należy do mojej konkubiny z
    którą będę chciał wziąść ślub (kredyt na budowę jest obecnie w całości na
    mnie)- myślałem o rozwiązaniu takim ,że wezmę slub z rozdzielnością
    majątkową, przekaże darowizną przyszłej żonie część domu

    pozdr

    Marian

  • 2. Data: 2008-05-28 22:06:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marian" <m...@w...pl> napisał w wiadomości news:
    > jak sprawy się będą miały jeżeli mieszkanie należy do mojej konkubiny z
    > którą będę chciał wziąść ślub

    No to nie zapłacisz podatku.
    Ona zapłaci. ;-)

    >(kredyt na budowę jest obecnie w całości na mnie)- myślałem o rozwiązaniu
    >takim ,że wezmę slub z rozdzielnością majątkową, przekaże darowizną
    >przyszłej żonie część domu

    Musiałbyś jej sprzedać tą część domu.
    Wtedy mogłoby to podejść pod zaspokojanie jej potrzeb mieszkaniowych ( bo
    jak rozumiem z tego tytułu chciałaby podatku nie płacić).
    Spłata czyjegoś zobowiązania na pewno takowym nie jest.

  • 3. Data: 2008-05-29 06:53:31
    Od: "Marian" <m...@w...pl>

> [...]
    > jak rozumiem z tego tytułu chciałaby podatku nie płacić).
    > Spłata czyjegoś zobowiązania na pewno takowym nie jest.

    sprzedać- też lipa- myślę o tym ,żeby zrobić darowiznę po ślubie a następnie
    dopisać ją do kredytu

  • 4. Data: 2008-05-29 07:54:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > sprzedać- też lipa

    Bo?

    >- myślę o tym ,żeby zrobić darowiznę po ślubie a następnie dopisać ją do
    >kredytu

    A co to ma dać?
    Przecież ona wydatku mieszkaniowego w ten sposób nie poniesie.

  • 5. Data: 2008-05-29 09:57:58
    Od: "Marian" <m...@w...pl>

    > Bo?

    > A co to ma dać?
    > Przecież ona wydatku mieszkaniowego w ten sposób nie poniesie.

    a jest jakieś rozwiązanie ?
    sprawa jest pozornie oczywista : buduję dom z kredyt wziety przeze mnie,
    moja konkubina ma mieszkanie.
    chcemy wziasc ślub -obecnie konkubina jako przyszła żona chce sprzedać
    mieszkanie i pieniądze przeznaczyć na jej czesc domu

  • 6. Data: 2008-05-29 10:11:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > chcemy wziasc ślub -obecnie konkubina jako przyszła żona chce sprzedać
    > mieszkanie i pieniądze przeznaczyć na jej czesc domu

    Pisałem - sprzedać jej tą część.
    To nawet zgodne z prawdą będzie.

  • 7. Data: 2008-05-29 11:32:39
    Od: "Marian" <m...@w...pl>

    > Pisałem - sprzedać jej tą część.
    > To nawet zgodne z prawdą będzie.

    no to kłopot, bo jak sprzedam to zapłacę podatek
    buduję systemem gospodarczym i wartość domu jest większa od sumy faktur
    kosztowych

  • 8. Data: 2008-05-29 11:44:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > no to kłopot, bo jak sprzedam to zapłacę podatek

    Jaki?
    Może 2% PCC.

    Sprzedasz - to spłacisz kredyt.
    Swój kredyt, na ten właśnie dom.
    To zupełnie inna sytuacja niż spłata czyjegoś kredytu.

  • 9. Data: 2008-05-29 12:01:50
    Od: "Marian" <m...@w...pl>

    > Jaki?
    > Może 2% PCC.
    >
    > Sprzedasz - to spłacisz kredyt.
    > Swój kredyt, na ten właśnie dom.
    > To zupełnie inna sytuacja niż spłata czyjegoś kredytu.
    przypóśćmy ,że dom jest wart 600 i mam rachunki na 200 to sprzedając połowe
    mam zysk 400 / 2 czyli 200tys. Sądziłem ,że od tej sumy zapłacę 19% czyli
    38tys

  • 10. Data: 2008-05-29 12:04:25
    Od: "Marian" <m...@w...pl>

    > To zupełnie inna sytuacja niż spłata czyjegoś kredytu.

    a jeżeli żona przystąpi do kredytu to nie będzie to również jej kredyt ?