  • 1. Data: 2008-02-13 18:31:12
    Temat: kredyt hipoteczny, wynajem i koszty
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Zaciagnalem kredyt hipoteczny na zakup mieszkania. Teraz chcialbym
    rozpoczac wynajmowanie tego mieszkania. Czy raty kredytu hipotecznego
    moga byc kosztem uzyskania przychodu przy opodatkowaniu na zasadach
    ogolnych ?

    Pozdrawiam
    Piotr Wójcicki

  • 2. Data: 2008-02-13 21:05:15
    Temat: Re: kredyt hipoteczny, wynajem i koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Feb 2008, Piotr Wojcicki wrote:

    > Zaciagnalem kredyt hipoteczny na zakup mieszkania. Teraz chcialbym rozpoczac
    > wynajmowanie tego mieszkania. Czy raty kredytu hipotecznego moga byc kosztem
    > uzyskania przychodu przy opodatkowaniu na zasadach ogolnych ?

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 23
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    8) wydatków na:

    a) spłatę pożyczek (kredytów), z wyjštkiem skapitalizowanych odsetek
    od tych pożyczek (kredytów),
    ---

    IMHO, jeśli odpowiednio:
    - "udział" odsetek jest w umowie jawnie wskazany w wysokości wpłacanej
    raty, to odsetki można wrzucać "na bieżąco" (same odsetki!)
    - w umowie nie wskazano jak spłaca się odsetki, to ... właśnie nie
    wiem, bo metoda "bezpieczna" (czyli na koniec spłacania) jest różna
    od tego, do czego *prawo* ma pożyczkodawca (ale z tego że ma prawo
    nie wynika, że je STOSUJE, więc...)

    Kwota podstawowa *wartości lokalu* (a nie kwoty pożyczki, pożyczka
    mogła być mniejsza no i doliczyć wypada koszty ubezpieczeń kredytu
    i innych takich) może iść do amortyzacji ... i to chyba tyle.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-02-13 23:21:42
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > 8) wydatków na:
    >
    > a) spłatę pożyczek (kredytów), z wyjštkiem skapitalizowanych odsetek

    Dzieki wielkie, to bardzo pomocne :-)

    Pozdrawiam
    Piotr Wójcicki