eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › księgowanie kosztów po kilku miesiącach
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2015-01-20 20:50:10
    Temat: księgowanie kosztów po kilku miesiącach
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!
    Mam pytanie odnośnie podatku dochodowego (nie jestem VAT-owcem)

    Czy faktury kosztowe z miesiąca września mogę normalnie zaksięgować w
    grudniu, czy muszę skorygować rozliczenie za wrzesień?

    Pozdrawiam

    Przemek


  • 2. Data: 2015-01-20 22:22:20
    Temat: Re: księgowanie kosztów po kilku miesiącach
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-20 o 20:50, cyklista pisze:
    > Witam!
    > Mam pytanie odnośnie podatku dochodowego (nie jestem VAT-owcem)
    >
    > Czy faktury kosztowe z miesiąca września mogę normalnie zaksięgować w
    > grudniu, czy muszę skorygować rozliczenie za wrzesień?

    Rozliczenie kwartalne czy mies?


    --
    Pete


  • 3. Data: 2015-01-21 14:08:02
    Temat: Re: księgowanie kosztów po kilku miesiącach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2015, cyklista wrote:

    > Witam!
    > Mam pytanie odnośnie podatku dochodowego (nie jestem VAT-owcem)
    >
    > Czy faktury kosztowe z miesiąca września mogę normalnie zaksięgować
    > w grudniu, czy muszę skorygować rozliczenie za wrzesień?

    Stały punkt programu z "komentarzami Maddy" :)
    Podatek liczy się ROCZNIE.
    Z tego powodu ograniczenia na moment zaliczenia w koszty nie ma.

    NATOMIAST przepisy szczegółowe przewidują obowiązki co do zaliczania
    NIEKTÓRYCH kosztów terminowo - m.in. wynagrodzeń, "materiałów
    podstawowych" (tudzież handlowych) i pewnie coś jeszcze się
    znajdzie.
    Do takiego przypadku włącznie, że należy wpisać do KPiR *fakt*,
    nawet jeśli kwoty nie są znane (np. przy dostawie towarów),
    uzupełniając wpis lub dokonując późniejszego wpisu (bez korekty!)
    uzupełniającego, w kolejnym okresie.

    Jeśli TAKI koszt nie zostanie wpisany we właściwym okresie, to
    skutek może być pośredni - księga lub książka przychodów i rozchodów
    może zostać uznana za nierzetelną.
    A to może mieć "ciężkie" skutki.

    Nie da się więc odpowiedzieć na Twoje pytanie, bo nie podałeś
    o JAKI koszt chodzi.
    Dla "zwykłych" kosztow nie ma problemu.

    pzdr, Gotfryd


  • 4. Data: 2015-01-21 14:23:56
    Temat: Re: księgowanie kosztów po kilku miesiącach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2015, Pete wrote:

    > W dniu 2015-01-20 o 20:50, cyklista pisze:
    >> Witam!
    >> Mam pytanie odnośnie podatku dochodowego (nie jestem VAT-owcem)
    >>
    >> Czy faktury kosztowe z miesiąca września mogę normalnie zaksięgować w
    >> grudniu, czy muszę skorygować rozliczenie za wrzesień?
    >
    > Rozliczenie kwartalne czy mies?

    Kombinuję nad przypadkiem, kiedy mogłoby to mieć znaczenie...
    Możesz objaśnić?
    (poza wersją że na towar handlowy wpis we wrześniu jest - bez
    kwoty - i jest dowód w postaci listu poleconego że f-ra dotarła
    w październiku).

    pzdr, Gotfryd


  • 5. Data: 2015-01-21 16:07:26
    Temat: Re: księgowanie kosztów po kilku miesiącach
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-21 o 14:23, Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Tue, 20 Jan 2015, Pete wrote:
    >
    >> W dniu 2015-01-20 o 20:50, cyklista pisze:
    >>> Witam!
    >>> Mam pytanie odnośnie podatku dochodowego (nie jestem VAT-owcem)
    >>>
    >>> Czy faktury kosztowe z miesiąca września mogę normalnie zaksięgować w
    >>> grudniu, czy muszę skorygować rozliczenie za wrzesień?
    >>
    >> Rozliczenie kwartalne czy mies?
    >
    > Kombinuję nad przypadkiem, kiedy mogłoby to mieć znaczenie...
    > Możesz objaśnić?
    > (poza wersją że na towar handlowy wpis we wrześniu jest - bez
    > kwoty - i jest dowód w postaci listu poleconego że f-ra dotarła
    > w październiku).


    Nie nie.
    Cofam pytanie (2 okresy tylko do VAT)

    --
    Pete

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1