eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiksięgowanie kosztów po kilku miesiącach › Re: księgowanie kosztów po kilku miesiącach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 21 Jan 2015 14:08:02 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: księgowanie kosztów po kilku miesiącach
    In-Reply-To: <m9mcq1$45t$1@mx1.internetia.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1501211401300.4884@quad>
    References: <m9mcq1$45t$1@mx1.internetia.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 31
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1421845696 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 25246 83.15.167.123:64294
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:242161
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 20 Jan 2015, cyklista wrote:

    > Witam!
    > Mam pytanie odnośnie podatku dochodowego (nie jestem VAT-owcem)
    >
    > Czy faktury kosztowe z miesiąca września mogę normalnie zaksięgować
    > w grudniu, czy muszę skorygować rozliczenie za wrzesień?

    Stały punkt programu z "komentarzami Maddy" :)
    Podatek liczy się ROCZNIE.
    Z tego powodu ograniczenia na moment zaliczenia w koszty nie ma.

    NATOMIAST przepisy szczegółowe przewidują obowiązki co do zaliczania
    NIEKTÓRYCH kosztów terminowo - m.in. wynagrodzeń, "materiałów
    podstawowych" (tudzież handlowych) i pewnie coś jeszcze się
    znajdzie.
    Do takiego przypadku włącznie, że należy wpisać do KPiR *fakt*,
    nawet jeśli kwoty nie są znane (np. przy dostawie towarów),
    uzupełniając wpis lub dokonując późniejszego wpisu (bez korekty!)
    uzupełniającego, w kolejnym okresie.

    Jeśli TAKI koszt nie zostanie wpisany we właściwym okresie, to
    skutek może być pośredni - księga lub książka przychodów i rozchodów
    może zostać uznana za nierzetelną.
    A to może mieć "ciężkie" skutki.

    Nie da się więc odpowiedzieć na Twoje pytanie, bo nie podałeś
    o JAKI koszt chodzi.
    Dla "zwykłych" kosztow nie ma problemu.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1