  • 1. Data: 2007-11-13 21:56:30
    Temat: księgowanie przychodu
    Od: " Robmon" <6...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witajcie.
    Pytanie laika:
    Osoba rozpoczyna działalność gosp. będzie na kpir bez vat (usługi dla osób
    fizycznych). Większość klientów nie chce rachunku, gdyż jest on im zbędny. W
    jaki sposób księgować przychód. Zaznaczam, iż zależałoby na rzetelnym
    prowadzeniu działalności.
    A przy okazji jeszcze jedno pytanko:
    Czy istnieje możliwość wrzucenia w koszty laptopa zakupionego 2 m-ce przed
    rozpoczęciem działalności? Zakup legalny z paragonem (po prostu wykorzystana
    okazja).
    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
    Pozdrawiam.
    Robmon

  • 2. Data: 2007-11-13 22:07:13
    Temat: Re: księgowanie przychodu
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik " Robmon" <6...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > fizycznych). Większość klientów nie chce rachunku, gdyż jest on im zbędny.
    > jaki sposób księgować przychód. Zaznaczam, iż zależałoby na rzetelnym

    Tylko nie przesadzaj z ta rzetelnoscia :)
    Bo US doceni i Ci wrzuci - a to kase fiskalna, a to VAT (rozpoczynajacDG pod
    koniec roku latwo w to wdpnac :)
    Najlepiej jak sobie zaprowadzisz ewidencje sprzedazy, gdzie bedziesz
    wpisywal calodniowy utarg a pod koniec miesiaca wrzucal to dowodem
    wewnetrznym do KPiR.
    W ewidencji uproszczonej VAT wpisujesz tez kazdego dnia taka sprzedaz jako
    nieudokumentowana rachunkami.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-11-14 07:45:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 13 Nov 2007 21:56:30 +0000, Robmon napisał(a):

> [...]
    > jaki sposób księgować przychód. Zaznaczam, iż zależałoby na rzetelnym

    O ewidencji sprzedaży SDD już ci napisał. Ja dodam, że musisz prowadzić
    także ewidencję VAT aby było wiadomo kiedy przekroczysz kwotę po której
    wchodzisz obowiązkowo w VAT.

    > Czy istnieje możliwość wrzucenia w koszty laptopa zakupionego 2 m-ce przed
    > rozpoczęciem działalności? Zakup legalny z paragonem (po prostu wykorzystana
    > okazja).

    Tak. Przez wpisanie do ewidencji środków trwałych i amortyzację (być może
    jednorazową przy cenie < 3500)