  • 1. Data: 2010-10-29 06:37:12
    Temat: kupowanie na firmę środków trw. >= 3,5 tys
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    witam

    czy jezeli zakupie laptopa za ponad 3,5 tys to musze go wpisywac jako
    majatek trwały i amortyzować czy wrzucam fakture w koszty i zapominam o
    sprawie? a z drugiej strony jak bedzie wygladała odsprzedaż tego przedmiotu
    po 2 latach albo likwidacja - wystawiam fakture na cene rynkowa i tyle?

    dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2010-10-29 07:19:01
    Temat: Re: kupowanie na firmę środków trw. >= 3,5 tys
    Od: "mkgp" <m...@g...pl>

    Użytkownik "rt" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przedmiotu
    > po 2 latach albo likwidacja - wystawiam fakture na cene rynkowa i tyle?

    Środek trwały o wartości powyżej 3500,00 musisz amortyzować. Stawka
    amortyzacji dla komputerów to 30% więc w czasie to będzie ponad 3 lata.
    Przy sprzedaży wystawiasz fakturę, która będzie Twoim przychodem a koszt to
    różnica między wartośćią początkową a umorzeniem.

    mkgp

  • 3. Data: 2010-10-29 07:39:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-10-2010 09:19, mkgp pisze:
    > Użytkownik "rt"<x...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Środek trwały o wartości powyżej 3500,00 musisz amortyzować. Stawka
    > amortyzacji dla komputerów to 30% więc w czasie to będzie ponad 3 lata.

    Można też degresywnie ze współczynnikiem 2 (rozkład jest trochę
    skomplikowany, ale może się opłacać pomęczyć nad matematyką).

    Ale komputery kwalifikują się tez do amortyzacji przyspieszonej -
    liniowo, stawka razy 2, co jest prostsze i szybsze niż degresywna.

    Jak sie jest małym przedsiębiorcą, można też skorzystać z limitu
    amortyzacji jednorazowej do 50 tys euro w skali roku (bez nieruchomości
    i sam. osobowych). Trzeba tylko pamietac, że to się liczy do pomocy "de
    minimis".

    Amortyzacja liniowa to nie jest jedyna opcja.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2010-10-29 08:27:44
    Od: "mkgp" <m...@g...pl>

    > Ale komputery kwalifikują się tez do amortyzacji przyspieszonej - liniowo,
    > stawka razy 2, co jest prostsze i szybsze niż degresywna.

    Tak - podstawa prawna to art. 16i ust. 2. p.d.o.p

  • 5. Data: 2010-10-29 08:54:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-10-2010 10:27, mkgp pisze:
    > Użytkownik "Maddy"<m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Tak - podstawa prawna to art. 16i ust. 2. p.d.o.p

    Ja myślę, że bardziej adekwatna będzie ustawa o PDOF - art. 22i ust.2 pkt 3

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2010-10-29 10:02:26
    Od: "mkgp" <m...@g...pl>

    > Ja myślę, że bardziej adekwatna będzie ustawa o PDOF - art. 22i ust.2 pkt
    > 3

    Tak. W tym przypadku chodzi o PDOF. Otworzyłem inną ustawę ale na szczęście
    przepis podobny :)