  • 1. Data: 2010-10-28 11:02:07
    Temat: płatności za ojca
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Witam serdecznie,

    Czy jeśli płacę za bezrobotnego ojca rachunki: gaz, prąd, czynsz, tv
    itp. itd. to czy jakiś obowiązek podatkowy występuje?

    Czy może mógłbym sobie to jakoś odliczyć, jako darowizna? Co zrobić, aby
    to traktować jako darowizna?

    Czy może jednak wszystko się nie liczy - bo to mój obowiązek
    alimentacyjny i już?

    Pozdr,
    Tomek

  • 2. Data: 2010-10-28 17:02:52
    Temat: Re: płatności za ojca
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/28/2010 6:02 AM, Tomek Głowacki wrote:
    > Witam serdecznie,
    >
    > Czy jeśli płacę za bezrobotnego ojca rachunki: gaz, prąd, czynsz, tv
    > itp. itd. to czy jakiś obowiązek podatkowy występuje?

    tak, to jest dochód dla ojca

    > Czy może mógłbym sobie to jakoś odliczyć, jako darowizna? Co zrobić, aby
    > to traktować jako darowizna?

    darowizn i tak nie odliczysz.
    natomiast, jak mu to przelejesz, na konto, zrobisz przekaz na poczcie
    itp itd byle nie gotowka do reki, i w tytule napiszesz darowizna, to
    bedzie to dla ojca zwolnione z podatku.

    do kwoty 9637 zl darowizny z 5 ostatnich lat nie trzeba nigdzie
    zglaszac, sa zwolnione z podatku z definicji
    jesli bedzie tego wiecej wowczas trzeba sie juz ze zgloszeniem do US
    pofatygowac

    > Czy może jednak wszystko się nie liczy - bo to mój obowiązek
    > alimentacyjny i już?

    to tez, ale ojciec musialby wystapic do sadu o zasadzenie mu alimentow
    od ciebie.
    nie wiem czy wam sie chce.

  • 3. Data: 2010-10-29 07:28:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Oct 2010, witek wrote:

    > to tez, ale ojciec musialby wystapic do sadu o zasadzenie mu alimentow od
    > ciebie.

    Idzie o zwolnienie do 700 zł/m-c?

    A co do "darowizny" - AFAIR, za czasów sławnego odliczania "od renty"
    (oraz darowizn itede), USy prezentowały pogląd że w przypadku "wsparcia
    w niedostatku" mamy właśnie alimenty, nie zwolnione z podatku (i wywalały
    podatnikom kwotę świadczenia z odliczeń).
    Były (AFAIR) artykuły w prasie (iż darowanie bogatym rodzicom pozwala
    na skorzystanie z ulgi, a biednym - nie).
    W zupełności zgadzam się z poglądem, że nikomu nie będzie się chciało
    sprawdzać czy ta darowizna to darowizna czy jednak alimenty, ale
    *jakby* jakiś US zechciał zastosować ówczesne stanowiska...

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-10-29 10:52:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/29/2010 2:28 AM, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Idzie o zwolnienie do 700 zł/m-c?

    to tez, ale nawet nie o tym myslalem.

    Bo jesli ojciec faktycznie jest bezrobotny, to po wpisaniu tego do pit
    podatku bedzie niewiele do zapłacenia.
    zalezy od kwoty, ale zawsze cos.
    po za tym nie ma problemu cy to darowizna czy nie.
    po drugie zapłacenie komus za mieszkanie to nie darowizna i US sie
    dowali jak nic,